    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Mon, 01 Dec 2014 20:29:44 +0100
    <a...@g...com>
    <lfcoev$bkm$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <3...@g...com>
    <m51q0k$cf3$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <m51vs5$6ef$1@node2.news.atman.pl> <m52230$c67$1@dont-email.me>
    <m5232q$ftu$1@node1.news.atman.pl> <m523cs$hb6$1@dont-email.me>
    <m5259r$cgh$1@node2.news.atman.pl> <m5acrd$jvq$1@node1.news.atman.pl>
    <m5i4vf$p8f$1@node2.news.atman.pl>

    Ergie wrote:

    > Myślę, że mówimy tu o NAS do zastosowań prywatnych czyli dysk obudowa i
    > jakiś mały linuks, by pliki były dostępne w sieci, a nie o normalnym
    > serwerze na którym można sobie postawić maszyny wirtualne

    Jeśli przez NAS rozumiesz wydzielony do tej roli komputer, to
    różnica kosztowa jest niewielka, więc po co się ograniczać?
    Obudowa ITX, płyta główna, procesor, pamięć, dyski... to samo, co w NAS.
    W zasadzie się to do lepszego CPU i więcej RAMu sprowadza.

    > Ok, ale jak wyżej napisałem myślę że w kontekście tej dyskusji NAS to po
    > prostu zwykły dysk sieciowy, a nie serwer maszyn wirtualnych.

    No to wtedy nie potrzebujesz osobnego NAS, tylko routera z USB
    i kieszonki na dysk zewnętrzny. Są nawet takie z RAID0/1, kiedyś
    ich koszt był ~400 zł. I to nawet dobrze działa.

    Ja z kolei nie lubię sytuacji typu "cholera, mam to na innym
    komputerze". Komputer jest jeden, dostępny przez VPN, a inne
    maszyny pełnia tylko rolę terminalu. Polecam. :-)

    Pozdrawiam, Piotr