    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Tue, 2 Dec 2014 13:41:30 +0100
    <f...@g...com>
    <3...@g...com>
    <m51q0k$cf3$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <m51vs5$6ef$1@node2.news.atman.pl> <m52230$c67$1@dont-email.me>
    <m5232q$ftu$1@node1.news.atman.pl> <m5ack8$jk0$1@node1.news.atman.pl>
    <m5i5d2$poh$1@node2.news.atman.pl> <m5igdu$e6l$1@node1.news.atman.pl>
    <m5igin$e6l$2@node1.news.atman.pl> <m5k0l0$kfu$1@node2.news.atman.pl>
    <m5k8mk$9ka$1@node1.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:m5k8mk$9ka$...@n...news.atman.pl...

    > Z zamiłowania, wykształcenia i zawodu. :-)

    Tak myślałem :-)
    Masz rozwiązanie które jest ze wszech miar poprawne tyle że statystycznemu
    kowalskiemu wystarczy jak zdjęcia swoich pociech wrzuci na jakąś chmurę i
    tez będzie je miał wszędzie dostępne.

    Ja z zamiłowania, częściowo z wykształcenia i obecnie z zawodu (ale z tym
    bywało różnie). Ale jak pisałem już mi się nie chce. Nie root'uję już
    telefonów, instaluję dziesiątek nowych programów tylko po to by je
    wypróbować, nie zmieniam sprzętu co pół roku by uruchamiać najnowsze gry na
    full-detalach. Od kiedy mam dzieci wolę spędzać czas "w realu" iść na
    spacer, pojechać na wycieczkę, albo sklejać z nimi modele.

    > Czytasz Waść we mnie jak w otwartej księdze... :-)

    Ja miałem w poprzednim domu i używałem do przerzucania filmów (kilka GB /
    sztuka). Od kiedy nie mam telewizora nie mam potrzeby przerzucać niczego
    większego niż kilka mega, więc wifi w zupełności wystarcza. Problem zacznie
    się jak dzieci będą miały naście lat i będą chciały grać w jakieś sieciowe
    strzelanki czy co tam wtedy będzie modne. Tyle że do tego czasu myślę, że
    skrętka będzie już anachronizmem :-)

    Oczywiście trochę upraszczam, bo skrętka nie zniknie z dnia na dzień, ale
    pamiętam sieci typu Novell, pamiętam intranet na koncentryku, a kto dziś
    tego używa? Nie wiem, czy w końcu pojawią się światłowody do domowych
    zastosowań, czy może kable zupełnie odejdą do lamusa (przewiduję raczej to
    drugie), ale uznałem że szkoda czasu na układanie skrętki.

    > Jedno nie wyklucza drugiego. Ja wiedziałem, gdzie na pewno będa potrzebne
    > dwa gniazdka, a w pozostałych pomieszczeniach puściłem
    > skrętkę w listwie przypodłogowej dookoła pomieszczenia. Jak potrzeba
    > przyciśnie, to się go wyjmie i zrobi gniazdko, a jak nie, to strata
    > niewielka -- na etapie układania kabli jeszcze jeden przewód jest tani.
    > Horror zaczyna się po zakończeniu remontu.

    Prawda, koszt jest znikomy, ale czasu jednak mi było szkoda. Tym bardziej że
    nie mam co do tej sieci podpiąć. Jak pisałem obecnie mam tylko jeden
    stacjonarny PC - podpięty kabelkiem do routera (leży gdzieś w kącie pod
    biurkiem) laptopa nigdy mi się nie chciało podpinać kabelkiem, tablety i
    telefony - tylko wifi. Telewizora brak (te nowe i tak maja wifi), konsoli
    brak, nawet kamerki IP można już kupić z wbudowanym wifi.

    Pozdrawiam
    Ergie