  • Data: 2016-11-08 10:37:17
    Temat: Re: Dlaczego BK jest lepszy od ceramiki.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 10:07:59 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Wiem już było kilka razy na grupie ale próbowałem to wytłumaczyć komuś
    > i nie bardzo mi szło.
    > Ja rozumiem że problem jest w wianiu.
    > Tylko nadal nie łapie gdzie wieje :(.
    >
    > Jeszcze raz
    > jest BK + styro i jest OK
    >
    > a ceramika + styro nie jest OK bo wieje
    > ja rozumiem że jak jest cegła dziurkowana to wieje przez dziurki
    > ale żeby trzymało się to kupy to musi być zaprawa pomiędzy cegłami
    > wiec ta zaprawa zatyka dziurki i już nie wieje.

    No wlasnie nie zawsze ta zaprawa tam jest.
    Jakby była to nie ma tematu ale fachmany nie zawsze sie starają sensownie zasmarować.

    > druga rzecz
    > styro na placki nie kładziemy na cermike bo wieje
    > a jak to samo zrobimy z BK to nie będzie wiało?

    Bo wieje jak wiater dostaje sie między pustaki/bloczki.
    Jak zatynkujesz porotherm po bokach to styro na placki działa jak w przypadku BK.
    Ale jak porotherm nie jest zasmarowany między każdą warstwą to wieje góra dół i albo
    wyłazi gniazdkami albo przez szpary w nieotynkowanej od zewnątrz sciany.

    > Chroń mnie panie Boże przed budową domu ale chciałbym zrozumieć :)

    Jak sie robi z BK to takiego błędu się nie popełni.

    Tam nie ma magii :)