-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody,pl.misc.budowanie
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Fri, 10 May 2024 07:08:11 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v1ka3r$hq$2$Cav@news.chmurka.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
<B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
<39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
<diA_N.899$f8X1.741@fx09.ams1> <v1f2jo$eg9$1$Cav@news.chmurka.net>
<Ugh%N.4278$AQJ1.3482@fx11.ams1>
NNTP-Posting-Host: d97-181.icpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 10 May 2024 05:08:11 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="570";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:jHv7JYc3nlk43b4bn5rWuFXvVRs=
sha256:5VtXnPM7HLQLRt7y40xRCqfRYCsbwoENyb/CuJ2w/Yw=
sha1:ZsHQLn3mK5WsI7YkpD0xSlkRIOM=
sha256:HGQ8ww+2SPnLFoJ5xy3nlW+4uhGLamVOPNSWDpScVSY=
X-Antivirus: Avast (VPS 240509-4, 9.5.2024), Outbound message
Content-Language: pl
In-Reply-To: <Ugh%N.4278$AQJ1.3482@fx11.ams1>
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:791437 pl.misc.samochody:2720986
pl.misc.budowanie:595022
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10-05-2024 o 06:21, Marcin Debowski pisze:
> On 2024-05-08, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
>> W dniu 08-05-2024 o 03:10, Marcin Debowski pisze:
>>> 1-2h
>>> tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu,
>>
>> To niech nie kwitną, w czym problem?
>> Mogą sobie podładować pod marketem, siłownią, basenem, czy co tam
>> jeszcze czasem robią.
>
> Masz tę przewagę nad oponentami, ze jesteś praktykujący więc zasadniczo
> powinieneś wiedzieć jak to rzeczywiście wygląda. Z drugiej strony Twoja
> indywidualna sytuacja, gdzie mieszkasz, gdzie pracujesz, dokąd jeździsz,
> ile jeżdzisz, nie musi być uniwersalna.
Wiem.
Ale w części przypadków da się problemy z ładowaniem w domu rozwiązać,
instalacją własnego gniazdka.
Nawet jak mieszkałem w bloku, to miałem swój garaż, więc też problemu by
nie było.
Jak dbasz tak masz.
Ale jakbym miał mieszkać w bloku i ładować tylko na mieście, bez szans
na jakieś tanie źródło (np. w pracy), to chyba też bym temat odpuścił i
ponownie kupiłbym hybrydę z lpg.
>> Jak się uprzesz, to własne gniazdo można sobie gdziekolwiek załatwić.
>
> Problem własnie w tym upieraniu.
Niestety, to taki kraj, że wszystko co dobre dla człowieka (a tutaj też
planety) wymaga odrobiny wysiłki na starcie.
>
>>> Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw?
>>
>> Głównie niewiedza i związany z nią lęk i nienawiść wobec wszystkiego co
>> obce.
>> Taka forma ksenofobii.
>
> Nadal mi trudno uwierzyć, ale może jestem inny. Zresztą zobacz, Jarek
> Sokołowski wydaje się byc entuzjastą (co do technologii) i mocnym
> oponentem co do produktu. Zresztą nikt w tym wątku z oponentów chyba nie
> twierdzi, że samochód elektryczny to coś złego, a że ta technologia
> jeszcze nie jest wystarczająco dojrzała/dostępna.
Bo nie mają pojęcia o czym mówią/dali się nabrać siejącym ferment hejterom.
Ale to ich problem komu wierzą, komuś kto w elektryku nie siedział, czy
komuś kto ma ich pod domem i w rodzinie kilka i żadnego spaliniaka.
>
>>> i ceny wymiany beterii?
>>
>> Nie robi się czegoś takiego z reguły.
>> Na 0,5 mln km wystarczy, a nikt dłużej nie jeździ.
>
> Tyle to by spokojnie wystarczyło i w sumie to co mogę wyguglac w sumie
> jakby to potwierdza:
> https://www.caranddriver.com/research/a31875141/elec
tric-car-battery-life/
> A crowdsourced study by Tesla owners in the Netherlands--using data from
> around the world--showed that Model S owners were seeing an average
> degradation of around 5 percent in 50,000 miles of driving. The
> degradation curve also begins shallowing out, indicating a loss of
> around 10 percent capacity or less after 150,000 or even 200,000 miles.
>
> Ale w Holandii to klimat łagodny, a jakby to wyglądało przy bardziej
> kontynentalnym z regularnymi zimami do -40C .. -20C?
Obejrzyj sobie na YT filmiki Daniela Grzyba.
Ma Teslę, którą przejechał w podobnych warunkach 0,5 mln i nadal jeździ.
Straciła trochę zasięgu, ale nie ma dramatu.
A już na pewno powodów do wymiany, zwłaszcza jak się ma SC za friko.
A nawet już pomijając temat - takie zużyte baterie z pocałowaniem ręki
bierze się do budowy magazynów energii, stacjonarnych.
Oczywiście o ile nie wystarczy wymiana kilku najsłabszych ogniw za
niedużą kasę - często wystarcza, żeby bateria odzyskiwała większość
parametrów.
Żebyśmy wiedzieli o czym mowa - ja przez kilka lat przejechałem 100 kkm
na prądzie, w ogromnej większości totalnie za friko.
AUTOKOREKTA:
Licząc nawet 50 zł za 100 km średnio, które zeżarłby podobny benzyniak,
wychodzi że oszczędziłem 50 tys w tym czasie.
Naprawa ogniw, to raptem kilka tys, a za 25 tys mógłbym mieć całą nową
baterię w razie czego, minus odsprzedaż starej.
Ale mam w obecnym aucie 100% SOH bo prawie 3 latach i nie zanosi się na
taką potrzebę.
To takie straszenie małych dzieci wilkami włażącymi przez okno do bloku
i na 3 piętrze.....
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.24 11:35 io
- 10.05.24 12:22 io
- 10.05.24 14:01 Piotr Gałka
- 12.05.24 11:57 io
- 13.05.24 07:12 Marcin Debowski
- 13.05.24 08:30 Cavallino
- 13.05.24 10:53 Marcin Debowski
- 13.05.24 11:03 Cavallino
- 13.05.24 13:21 Jarosław Sokołowski
- 13.05.24 15:38 Piotr Gałka
- 13.05.24 20:49 Marek
- 13.05.24 21:29 Jarosław Sokołowski
- 14.05.24 02:06 Marcin Debowski
- 14.05.24 10:28 ąćęłńóśźż
- 14.05.24 11:47 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL