eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-14 11:47:58
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 04.05.2024 o 14:15, Marek napisał:
    > Jasne. To samo mówiono o komputerach (np. PC) pod koniec lat 80 gdy
    > komputeryzacja zaczęła się rozpędzać. W ówczesnych przewidywaniach
    > (za kilka lat)miały być powszechne i dostępne za grosze. Nigdy tak
    > się nie stało.

    Nie wiem, czy "za grosze" należy tu rozumieć dosłownie, ale dziś
    nowy komputer można przecież nabyć za jakieś 100 zł a może i mniej
    (Orange PI itp). Ile byłoby warte dzisiejsze 100 zł w kontekście
    przełomu lat 80/90? Strzelam, że kilka lub kilkanaście zł... Po mojemu
    to jest niesamowicie tanio. Bariera cenowa dostępu do komputera jest
    dziś de facto nieistniejąca. Szkoda tylo, że dysponując takimi
    możliwościami, dzisiejsza młodzież woli bezmyślnie smyrać palcem po
    ekranie, ale to już zupełnie inny problem.

    Mateusz