eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 14 May 2024 11:39:56 -0500
    <1c5gwcoavnify$.13a9nxx7er8r7$.dlg@40tude.net>

    On 2024-05-02 13:26, Jacek Maciejewski wrote:

    > Charakterystyczne dla hejterów jakim jesteś, których jedyną radością

    O, jedziemy ad personam.

    > jest mieszać w głowie głupszym bliźnim - całkowitym milczeniem

    Czytam i nie widze zeby cos pomijal.
    Ja bylem sceptyczny ale siedzialem cicho jak sie flejmy odbywaly.
    Na dzis mam te satysfakcje ze nie dalem se z rozumu zrobic miazgi i
    poprawnie przewidzialem ze nic nie stanieje a tylko bedzie wiekszym gownem.

    > potraktowałeś mój argument o znacznie mniejszych kosztach wytworzenia
    > silnika elektrycznego od porównywalnej mocy silnika spalinowego. Słowem

    No to skoro taniej to czemu drogo?
    Silniki elektryczne sa opanowane od jakichs 70 lat lub wiecej.
    A nadal do samochodow elektrycznych sa drogie i trudno dostepne.
    O bateriach nawet nie wspominam bo to to oczywiste nawet dla fanbojow
    jest ze tam jest kila i lepiej nie bedzie.

    Ale nawet elektronika wewnatrz samochodu jest gorsza i trudniej
    naprawialna a gigacasty jakimi sie teraz duzi zachlystneli sa jeszcze
    wiekszym gownem (szkoda calkowita po lekkim puknieciu).

    > się nie odniosłeś do argumentu że energia wiatrowa i słoneczna są tańsze
    > od cieplnej. I celowo rozmieniasz rozmowę na wiele wątków w których się

    Mi rachunek sie nie zmniejsza. Nawet jak poloze PV to i tak bede placil
    wiecej bo mi piec weglowy zabronia uzywac.

    Ale moze taka optyka to ta sama jak odczas hiperinflacji. Przeciez zer
    na banknocie coraz wiecej wiec chyba lud sie bogacil. No nie?

    > już nikt nie połapie. Ukradkiem zmieniasz podmiot rozmowy - np. ja
    > mówię że jedna energia jest tańsza od drugiej a ty kontrujesz - ale
    > energia jest coraz droższa. No jest, ale qrwa nie o tym mowa i nie o to
    > chodzi. Jajka i masło też są droższe i też nie o to chodzi.

    Ale wlasnie o to wlasnie chodzi.
    Chodzi o regres. Zapewniam sie ze dolaczyl bym do choru wysmiewaczy
    jakby sytuacja sie poprawiala. Smial bym sie z petrolheadow co nie
    rozumieja ze elektryk tanszy i jedzie lepiej i laduje sie z dachu jak
    stoi pod domem.

    Ale tak nie jest...

    --
    Lukasz