eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 14 May 2024 23:44:50 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cek5$s52$7$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1dgou$14l$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1dn5m$6kp$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1dvod$gto$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1genq$och$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1gn99$vbb$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1i9m6$850$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1isu0$q0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1j9ct$udh$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1ksi5$eet$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1l2ab$gok$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1q3rc$6iq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1t54t$d3f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1vkdk$389$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1vubq$a5j$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 14.05.2024 o 17:01, Piotr Gałka pisze:

    > Nie wspomniałem, że wyświetlacz jest popękany (mimo nalepionej szybki za
    > prawie 100zł) jeszcze szybciej niż gniazdko wysiada. Popękany jeszcze
    > nie dyskwalifikuje. Ale jak za żadne chiny nie da się ładować...

    Mówię, za tani. Ma się skończyć szybko. Kupujesz drogi z Gorilla Glass,
    zakładasz miękki futerał, miękką folię i se działa. Gwarancja kończy się
    a on dalej działa. Wychodzą nowe modele a on dalej działa. Masz już go
    dość a on dalej działa.

    Np http://niusy.pl/@allegro.pl/atv

    > Chodziło mi o to, że ładowanie zostało przypisane do tego gniazdka
    > zamiast być na jakimś 2 pinowym trudnozniszczalnym złączu.

    Ale po co ma być na innym jak to umożliwia ładowanie? I to jakieś
    ekstremalnie szybkie. W droższych modelach smartfonów. I jak na wstępie
    działa. Powinien się szybko zużyć od tego ładowania, a on dalej działa.
    Może w tanich smartfonach gorzej jest.

    > Przecież nie rozmawiamy o kluczyku tylko o immobilizerze (może z alarmem).

    Czyli wystarczy transponder, chyba że z alarmem to jak napisałem, smartfon.

    > Nie ma w tym przypadku powodów nadmiaru.
    > Atak na szyfrowanie w ogóle rozważa się tak, że atakujący zna dokładnie
    > zastosowane algorytmy (bo mają prawie z definicji być jawne), ma zarówno
    > tekst jawny jak i kryptogram jak i zna też wszystkie informacje jawne
    > (np stosowany wektor inicjujący, czy licznik w trybie CTR). Jedyne czego
    > nie zna i czego szuka to zastosowany klucz.

    Nie wiem czy nie ma. Może jest, może właśnie twoje przekonanie o tym, że
    bada się tylko algorytm nie jest prawdziwe. Różne szyfrowania różne
    podatności mają.

    > Jeśli zna ten jeden bit, który wysyłaliśmy i wie, czy wysyłając go
    > zanegowaliśmy, czy nie to wie znacznie mniej niż jak znając algorytm wie
    > jak uzupełniliśmy ten jeden bit do pełnego bloku i zna cały blok po
    > zaszyfrowaniu. Ale to nie ma dużo do rzeczy. Bezpieczeństwo sprowadza
    > się do zaufania w to, że AES128 jest jeszcze bezpieczny.

    Nie będę się w to zagłębiał. Nie widzę sensu. To jest co najwyżej sprawa
    dla kryptologa, ale też co on niby miałby zrobić z gotowym standardem z
    którym Ty nie zgadzasz się. Nie wiem w ogóle po co nad tym zastanawiać
    się. Taki chcą to taki mają. Przecież to nie jest twój innowacyjny
    algorytm tylko standard, który implementuje się dla zgodności.