eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-16 21:41:58
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 16.05.2024 o 16:18, Cavallino napisał:
    > Ja w 3 lata oszczędziłem już ze 40% ceny bev jako nowego.

    Masz zapewne zupełnie inne warunki lub wymagania.
    Ja piszę o mojej sytuacji, którą wcześniej opisałem.

    > HINT: Chyba nie do końca wiesz, ile obecnie kosztują ice i
    > przeliczasz jakieś ceny z historii.
    > Może też dotyczy to cen paliwa.... ;-)

    Sandero kosztuje obecnie 12 tys EUR.
    Pali 6 l/100 (tyle pali mi Loganka, ten sam silnik)
    Paliwo E10 kosztuje 1.9 EUR/l.
    W pięć lat przejadę maks. 50 tys km (gdybym dużo jeździł).

    Samochód + paliwo = 18 tys EUR.

    Paliwo może oczywiście zdrożeć, lub stanieć. Prąd tak samo.
    Jakieś założenia trzeba przyjąć.

    Zatem nie, nie liczę cen "z historii", tylko bieżące. Z historii mogę
    podać, że 5 lat jeżdżenia loganką kosztowało mnie ok. 12 tys EUR
    (samochód 8 tys + paliwo ok. 4 tys za 40 tys km).

    Jako, że to pięciolatek, to zaczynam zastanawiać się nad wymianą, ale
    pośpiechu nie ma bo jeździ świetnie, i w sumie nawet trochę mi będzie
    szkoda się rozstawać, bo to najfajniejszy samochód jaki w życiu miałem.
    Poczekam więc pewnie jeszcze z rok, może dwa. Niedługo ma wyjść tania
    wersja elektrycznego Citroena C3, może będzie okazja się przesiąść.
    Albo pojawi się 5-osobowy Spring. A jak nie, to będzie spalinowe
    Sandero, bo Loganek już niestety nie sprzedają.

    Mateusz