  • Data: 2012-01-18 18:17:34
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "KS" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jf67co$dr0$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeszcze kilka lat temu mur 3 warstwowy był uważany za najlepsze
    > rozwiązanie, a ocieplenie było w środku, jak ma się to do ocieplenia
    > od środka, w końcu ta zewnętrzna warstwa była odizolowana od ciepła,
    > przemarzała..., Mój szwagier mieszka w takim domu już ponad 10 lat i
    > wiesz nie widzę na elewacji grzyba, odpadającego tynku...
    >
    > Więc jednak ocieplenie od środka nie jest niczym nowym, czy złym.

    Zły przykład podałeś, ściana 3 warstwowa to zupełnie coś innego bo:

    1. Warstwa osłonowa w ścianie 3W nie jest połączona ze stropami,
    ścianami działowymi itd. i nie wychładza ich.( nie licząc kotew, ale
    to mozna pominąć)
    2. Warstwa osłonowa nie jest narażona na absorpcję pary z wnętrza
    budynku bo między nią a izolacja jest szczelina wentylacyjna.

    Pozdrawiam
    K.S.