    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Date: Thu, 19 Jan 2012 12:48:22 +0100

    W dniu 2012-01-18 19:17, KS pisze:

    > Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zły przykład podałeś, ściana 3 warstwowa to zupełnie coś innego bo:
    >
    > 1. Warstwa osłonowa w ścianie 3W nie jest połączona ze stropami,
    > ścianami działowymi itd. i nie wychładza ich.( nie licząc kotew, ale to
    > mozna pominąć)
    > 2. Warstwa osłonowa nie jest narażona na absorpcję pary z wnętrza
    > budynku bo między nią a izolacja jest szczelina wentylacyjna.
    >
    > Pozdrawiam
    > K.S.

    Widzisz już dziś znane są technologie ciepłych balkonów, wieńców.
    Wystarczy wyjść z monopolu styropianu i tradycyjnej budowy, poszukać
    innych rozwiązań.

    Wszyscy czepili się styropianu, no ew, wełny i nie widzą niczego poza
    tym. Już od dawna budowane są domy "kanadyjczyki", które niejako mają
    ocieplenie w środku, a równie dobrze można powiedzieć, że od środka bo
    często na zewnątrz jest więcej warstw niż od środka.

    Załóżmy jednak, że budujemy mur dwu warstwowy:

    Gzie pierwsza warstwa zewnętrza to beton komórkowy 24 i stanowi on
    warstwę nośną. Warstwa wewnętrzna nich nie będzie to styropian, a np.
    beton komórkowy klasy 250 i grubości 40 cm. Wieńce, nadproża bez
    problemu znajdziemy już jakiś system ocieplenia. Mamy mur dwu warstwowy
    z termoizolacją od środka.

    Przykład nie idealny ale trzeba zerwać z dotychczasowym sposobem
    budowania, i szukać lepszych rozwiązań.

    Wydaje się, że z punku ergonomii, termoizolacja od środka jest lepszym
    rozwiązaniem.
    Oczywiście aby "zadziałało" to jak należy potrzebne są odpowiednie
    technologie lub modyfikacja obecnych.
    No i zawsze może okazać się, że jednak inaczej będzie lepiej i taniej.
    Jenak zamiast udowadniać, że się nie da może lepiej spróbować udowodnić,
    że jednak się da.
    Ariusz