  • Data: 2012-01-21 11:15:11
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-20 19:30, p 47 pisze:

    > Tez się zgadzam ale pisałem to w kontekście teorii "kogutka" ze rzekomo
    > wilgoć "wchodzi" do muru w lecie i siedzi tam do zimy..

    Nie tylko latem ale i jesienią. Wilgotność masz ok. 100% i wilgoć
    stamtąd wyjdzie dopiero po włączeniu ogrzewania - to przy ścianie
    jednowarstwowej. Przy ociepleniu od wewnątrz temperatura muru będzie
    praktycznie taka, jak temperatura zewnętrzna i wilgoć nie będzie
    wychodziła. Mały gradient temperatury a dla tych przedziałów temperatur
    wilgotność względna prawie w całej objętości zewnętrznego muru będzie
    wynosiła 70-100%.

    M.