  • Data: 2015-07-15 13:38:07
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No na wsi, to żadna elitarność, ale w mieście owszem. Tyle, że te
    > porównania nie powinny obejmować wsi w ogóle, z oczywistych względów.

    Ok, niech będzie miasto. Nie jestem przekonany czy mieszkanie przy rynku czy
    przy głównej ulicy w Gliwicach jest mniej elitarne niż dom w dzielnicy 10 km
    od centrum. Takich domów są tysiące, podobnie jak mieszkań przy głównej
    ulicy.

    > Elitarnosc, to jest to co sobie ty gleboko powazasz. To zjawisko
    > spoleczne.

    Ja jako część społeczeństwa nie uznaję posiadania domu jako elitarności - co
    innego posiadanie np. jakiegoś obrazu Matejki czy
    Malczewskiego czy nawet niech będzie posiadanie Ferrari - to mało kto ma i
    mało kogo na to stać. A dom kupiony na kredyt jest IMO tak samo "elitarny"
    jak mieszkanie kupione na kredyt czyli wcale :-)

    Ale jeśli większość społeczeństwa uznaje to za elitarność to nie pozostaje
    mi nic innego jak przyjąć to do wiadomości.

    > NIe jest. Nie mozesz sobie zamknac plotem kawalka ziemi i powiedziec, ze
    > tylko ty masz tam dostep.

    W tym sensie rzeczywiście jest _inna_, ale IMO nie to jest istotą własności.
    Z działką budowlaną też nie możesz zrobić wszystkiego co chcesz - nawet nie
    możesz jej w dowolny sposób ogrodzić.

    Pozdrawiam
    Ergie