    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Date: Wed, 22 Jul 2015 14:30:08 +0200
    <55a68478$0$27525$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo6jkr$u0m$1@node1.news.atman.pl>
    <55a747ba$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo8equ$6sb$1@node2.news.atman.pl> <moiekj$ih5$1@news.icm.edu.pl>
    <55adf19e$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    <mol23f$tqd$1@news.icm.edu.pl> <mol9ki$151$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <moldhi$tqd$2@news.icm.edu.pl>
    <f...@g...com>
    <monkbv$cr3$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>

    dyskusyjnych:cd0458c7-e745-46d1-8b5e-799bd745e10b@go
    oglegroups.com...

    > Odszukaj prosze temat sprzed roku o tym jak ktoś pytał o koszt remontu
    > domu z lat dziewięćdziesiatych. Chciał kupić taki dom i chciał znać
    > przyblizony koszt tego co może być konieczne do wymiany
    > lub naprawy.

    A co to ma wspólnego z obecną dyskusją? Koszt remontu domu z lat 90 może
    nawet przekroczyć koszt budowy nowego. Ano bo takie to lata były że jak ktoś
    wtedy nie zrobił izolacji fundamentów to teraz drożej będzie to naprawić,
    jak ktoś sobie zrobił instalację CO liczoną pod grzejniki to zmiana tego na
    podłogówkę to koszt itd. W latach 90-tych to niejeden jeszcze drewniane
    (skręcane) okna wstawiał które już wtedy nadawały się do wymiany itd.

    No i przede wszystkim mało kto wtedy zwracał uwagę na izolację ścian
    zewnętrznych czy dachu.

    > Ja zyjący w ponad stu letniej kamienicy uznałem że pomalować w środku,
    > wymienić wannę żeby w swojej się kapał i deskę dedesową. Inni spece
    > mieszkający w domkach ocenili koszt
    > napraw po dwudziestu pięciu latach użytkowania na kwotę od stu do dwustu
    > tysięcy. Tojak to z wami jest? Prawdę powiecie przy okazji lub jak się
    > pomylicie? Czy tendencyjnie skupiasz się tylko na
    > wycinku kosztów?

    Napisz w końcu co takiego mitycznego wymagającego remontu ma współczesny dom
    a czego nie ma mieszkanie lub ma mniej. Ja podałem: dach (jeśli gonty,
    blacha lub kiepska dachówka), malowanie elewacji i tyle.

    Cała reszta czyli instalacje wymagają (lub nie) tak samo remontu w przypadku
    mieszkania jak i domu.

    > Prawie połowa domków jest ubezpieczona. Na pewno są to wszystkie budowane
    > z kredytu. Koszt według googla od 400 złotych wzwyż. Typowe mieszkanie to
    > w okolicach stówy.

    Znowu manipulujesz porównujesz typowy domek z typowym mieszkaniem a my tu o
    domu i mieszkaniu o tej samej powierzchni rozmawiamy. W dużym mieście
    ubezpieczenie mieszkania jest droższe bo wartość wyższa.

    > Często takie ubezpieczenie jest w bonusie OC samochodu. Na ostatniej
    > stronie tematów jest o kosiarkach. Ktoś zajechał cztery spalinowe. Czas
    > nie podany ale pewno kilka a nie kilkadziesiąt lat
    > na jedną mu zeszło. Zakup kosiarki przez mieszkającego w bloku jest
    > zbędny.

    A w przypadku ogródka działkowego to co samo się kosi? No chyba że znowu
    manipulujesz i porównujesz dom z ogrodem i mieszanie bez. Wtedy sobie pisz
    do woli, ale dla Twojej informacji domy bez ogrodów też są i nie wymagają
    kosiarek.

    > Ochrona w firmie ochroniarskiej to od czterech dych mieszięcznie.
    > Trzydzieści dziewięć płacę jako osoba fizyczna za ochronę pomieszczeń do
    > uprawiania hobby. Jak napisałem o tym na grupie to
    > wyszło że to tanio. Opłata za ochronę mieszkania w bloku praktycznie nie
    > istnieje.

    ROTFL. Popatrz na _współczesne_ osiedla a nie stare kamienice. W końcu
    porównujemy nowe z nowym - jak najbardziej ochrona jest. W Wawie znajomi
    płaca ponad 100zł miesięcznie za "apartament" (bo przecież nie mieszkanie).
    I nie możesz się z tego wypisać.

    > Bloki i kamienice są w miastach. Miejsca pracy z reguły też są w miastach.
    > Jak ktoś mieszka za miastem to musi wydać dużo więcej pieniędzy na
    > dojazdy.

    To prawda ale to nie jest koszt wybudowania i utrzymania domu/mieszkania. Z
    tym nigdy nie polemizowałem co więcej nie raz przedstawiałem wyliczenia na
    temat kosztów dojazdu i dylematów typu tania działka daleko a droga blisko.

    > Do tego dochodzą atrakcje typu możliwość darmowej pracy przy odśnieżaniu,

    O następny co uważa że w mieście śnieg nie pada. Gdybym nie mieszkał w
    mieszkaniu i nie płacił co miesiąc za odśnieżanie w ramach opłat
    eksploatacyjnych to może bym uwierzył :-)

    > koszenie trawy, użeranie się z sąsiadem o ujadającego psa.

    ROTFL To psa za zamkniętym oknem bardziej słychać niż za cienką ścianą?

    > A na terenach położonych blisko pól aerozol o zapachu gnojowicy, opryski i
    > kontakt z nawozami.

    Argumenty na temat kosztów się skończyły to piszemy o zapachach? Ok :-)
    Ja wspominam np. takie - smród gotowanej kapusty dwa piętra niżej, smród
    spali samochodowych, smród cudzych zwierząt, smród zgnilizny w piwnicy i
    pewnie jeszcze kilka by się znalazło.

    Pozdrawiam
    Ergie