  • Data: 2015-07-22 15:55:57
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a23e4c90-d55f-4da7-a0d0-b993e3142a94@go
    oglegroups.com...

    > Nie przekonałeś mnie. Wydaje mi się że jeśli jest temat kierowany
    > bezpośrednio do mnie to ktoś chce mnie przekonać do swoich racji.

    Ja nikogo nie próbuję przekonać sprowadzam jedynie rozmowę do jakiegoś
    wspólnego mianownika - a więc jak dom 150m2 to porównujmy z mieszkaniem też
    150m2. Jak dom z ogrodem to do mieszkania doliczamy ogródek działkowy, jak
    dom z garażem to do mieszkania doliczamy garaż lub miejsce postojowe w
    piwnicy itd.

    > Nie ja tych co mają domy tylko mający domy mnie
    > mieszkającego w zabytkowej kamienicy i płacącego za 78m2 mieszkania i ze
    > 20m2 pomieszczenia w piwnicy gołego czyszu 398 złotych miesięcznie.

    Ale teza z którą dyskutuję (i nie tylko ja) nie brzmiała czy wynajem jest
    tańszy od budowy tylko czy dom jest tańszy od mieszkania w zakupie/budowie i
    utrzymaniu.

    > Kamienica prywatna. Mieszkam od dwudziestu pięciu lat na umowie najmu. W
    > sytuacji niejasnej mam pełną ochronę państwa ujętą w przepisach o ochronie
    > lokatorów.

    Prędzej zniosą te komunistyczne przepisy niż wprowadzą podatek katastralny
    więc ja bym się tak nie przyzwyczajał :-)
    Dojdziemy kiedyś w Polsce do tego że prawo własności będzie "święte" i
    będzie dotyczyło także właścicieli kamienic.

    Pozdrawiam
    Ergie