eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDo ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węglaRe: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    From: piechur <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    Date: Fri, 16 Dec 2011 15:22:00 +0100

    Również mam ten kocioł. I też używam fuzzy logic bo mi się nie chce
    ustawiać parametrów. Też mam wrażenie, że jest przewymiarowany. Wydaje
    mi się, że niezależnie od temperatury czy jest -2 czy -20 spalam worek
    węgla (25Kg) dziennie ;). Jak miałem węgiel polski to raz w tygodniu
    napełniałem zasobnik i raz w tygodniu czyściłem popielnik. Teraz kupiłem
    ruski i muszę czyścić 2 razy w tygodniu bo robią się duże spieki. Jaki
    węgiel bym nie wsypał (a próbowałem już z 4 różnych) zawsze wychodzą mi
    spieki to większe to mniejsze.
    Co do hałasu to też mnie to wkurzało. Przyczyną hałasu są drgania
    silnika. Okazało się, że piec ten ma dwa reduktory, po zastosowaniu
    między nimi przekładek gumowych piec chodzi o wiele ciszej (jedna
    przekładka między reduktorami i jedna między silnikiem a reduktorem).
    Teraz słyszę go tylko jak miażdży jakiś większy kawałek węgla.
    Polecałbym też jakieś gumowe podkładki pod piec i podajnik (ale sam ich
    nie mam).

    Piec ogrzewa dom 150m2 i 150l CWU.

    Pozdrawiam,
    pieszy.