eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDo ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węglaRe: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
  • Data: 2011-12-16 14:03:00
    Temat: Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja też mam kocioł Cichewicza - Futura Ekono Mini 25kW. Przewymiarowany
    > zresztą niemiłosiernie, bo byłem głupi i chciałem koniecznie kocioł z
    > dodatkowym rusztem, a mniejsze go nie miały.

    Jak ja kupowałem swój piec, to zdaje się że wersja Mini miała jakieś 17kW.
    W moim 25kW wyczystka pod retortą otwiera się na normalną klamkę.

    Motylek trzeba odkręcać do otwarcia drzwiczek górnej wyczystki.

    Na czyszczenie nie narzekam (trudności mam jedynie z tylną ścianką). Ale
    leniuch ze mnie, nie skorbię go do gołej stali..

    Za mała jest w mojej ocenie komora na popiół. Jak dla mnie retorta mogłaby
    być ze 30cm wyżej. Wtedy popiołu mieściło by się więcej, można by łatwo
    zaimplementować automatyczne odpopielanie, a i samo ręczne usuwanie
    żużla/popioły byłoby wygodniejsze.

    Co do hałasu, to nie mam porównania z innymi kotłami. Mój hałasuje
    paskudnie. Kocioł mam w piwnicy i słyszę go doskonale w salonie nad piwnicą,
    a w nocy też w sypialni nad salonem.

    Doceniam tryb regulacji FuzzyLogic. Może nie jest najbardziej ekonomiczny,
    ale nie muszę gmerać przy parametrach po każdej zmianie węgla.

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6717
    (20111216) __________