eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDo ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węgla › Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
  • Data: 2011-12-16 21:34:04
    Temat: Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    Od: piechur <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-16 21:08, janusz_kk1 pisze:

    > Kolejny co pali 25kg węgla, wg mnie to dużo wam idzie węgla, licząc jak
    > było
    > podane za czeski 560zł/T to wychodzi 14zł, oczywiście nie namawiam was
    > na gaz
    > ale ja paląc teraz gazem grzeję 6-7godz/dobę co daje 9-10m3 gazu po 2zł
    > z groszami
    > czyli 18-20zł/dobę razem z ciepłą wodą a grzane jest 230m2.
    > Czyli w realnych warunkach węgiel się juz prawie nie opłaca bo wychodzi
    > podobnie jak gaz.
    > A za ostatnie dwa miesiące od 22.09 do 29.11 średnia za dzień mi wyszła
> [...]

    Każdy dom to specyficzna instalacja o zróżnicowanym zapotrzebowaniu na
    energię więc ciężko tutaj powiedzieć czy jak u mnie wyszłoby przy gazie.
    Ja nie mam możliwości podłączenia gazu więc dlatego z zainteresowaniem
    czytam posty o pompach ciepła. Gdy przeliczyłem ilość energii potrzebnej
    na ogrzewanie (3 tony węgla * 25MJ/Kg * sprawność pieca 70%) to na prąd
    w II taryfie musiałbym wydać jakieś 5 tyś. Jeżeli pompa zmniejszyłaby mi
    te koszty do 3 tyś i do tego instalacja kosztowała jakieś 10-15 tyś to
    za kilka lat sobie ją zamontuję. Trochę off topic wyszedł. Pozdrawiam i
    miłego weekendu.
    pieszy