  • Data: 2009-04-16 23:02:29
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A tu bym polemizował z prośbą o bliższe wyjaśnienie bo do elektroniki używa
    > się specjalnych silikonów które nie wchodzą w reakcję z komponenntami i
    > ścieżkami druku. Taki silikon kosztuje za kartusz 330 ml od 80 do 130 zł w
    > zleżności od tego czy gęst czy rzadki. Uzycie "zwykłego" silikonu powoduje
    > że płytkę strawi korozja.
    > --
    > Jackare

    Silikony z kwaśnym układem sieciowania zanim nie zrobi się z nich guma
    szczątkowo przewodzą prąd. Dla współczesnych podzespołów prąd upływu liczony w
    nA powoduje że układ może działać nieprawidłowo do czasu zrobienia się gumy. Za
    wcześnie podłączony do zasilania ma dużą szansę się uszkodzić. Dlatego do
    elektroniki używa się tej samej bazy silikonowej co do umywalek ale z innym
    układem sieciowania. Zwykły silikon sanitarny tez by się nadawał ale za długo by
    trwało sieciowanie. A o tej trawiącej płytki korozji to w internecie
    przeczytałeś czy sam sprawdziłeś. Wiele razy stosowałem zwykły silikon, taki
    kwaśno śmierdzący, do unieruchamiania elementów na obwodach drukowanych. Nie ma
    w takim przypadku możliwości żeby nie pobrudzić wszystkiego dookoła takiego
    elementu. Nigdy nie stwierdziłem korozji płytki albo cyny. Czasami się zdarzało
    ze układ nie działał poprawnie po takiej operacji. Ale po kilku dniach wszystko
    wracało do normy. Przy silikonie do elektroniki czegoś takiego nie ma.