    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do przemyślenia
    Date: Sun, 19 Apr 2009 20:26:13 +0200

    news:gsevbg$ok9$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tu dokładnie zaprzeczyłeś temu co pisałeś wcześniej :)

    Nie przecze. Pokazuję jedynie że mozna znależć FIRMĘ która konkuruje smiało
    z Henikami

> [...]
    > młotowiertarka z bruzdownikiem (ok. 3000zł sam bruzdownik to wydatek ponad
    > 200zł), wiertarki udarowe (po ok. 1000zł), bębny do bezpiecznego
    > rozwijania przewodów zapobiegające pętleniu się i łamaniu przewodów oraz
    > ich obcieraniu po podłodze, pistolety do pianki montażowej do
    > uszczelniania otworów, którymi przepuszcza się przewody, wkrętaki,
    > obcinaczki, kombinerki, praski do zaciskania tulejek na przewodach,
    > młotki, przecinaki, wkrętarki elektryczne to kolejny wydatek ok 10000 -
    > 15000zł. Łącznie uzbiera się ok. 20000 - 25000zł.

    Jacku zarty to ja lubię ale z tym zestawieniem przesadziłeś. U mnie
    instalacja została zrobiona za pomoca młotowiertarki z marketu za 129zł i
    otwornicy za 25zł. No i oczywiście kombinerki itp. Koszt narzedzi max 500zł.
    Miesci sie to w bagazniku fieta 126P
    U mnie nie robił tego nawet Henio. Zrobiłem sam. Zapłaciłem tylko za pomiary
    i rozdzielnie.

> [...]
    > glikolu - tu wydatek przynajmniej kilku tysięcy zł.
    >
    > Do tego potrzebne jeszcze są skrzynki na materiał, skrzynki narzędziowe,
    > czasami jakiś agregat prądotwórczy, zestaw podręczny często potrzebnych
    > części i podzespołów, przedłużacze na bębnach, czasami jakiś grzejnik lub
    > nagrzewnica jak się robi w sezonie zimowym.
    > Przydaje się też jakiś kalfas, wiaderka, kielnia, szpachelki, mieszadło do
    > rozrabiania gipsu lub zaprawy. Ubrania robocze, rękawice, okulary, maska
    > spawalnicza itp.
    >
    > Wytłumacz mi jak chcesz to przetransportować codziennie na teren budowy

    Gdzie napisałem że jestem przeciwnikiem busów?

> [...]
    > budów, które są częstym łupepm złodziei, a czasami też zdarzają się
    > kradzieże przez inne ekipy.
    > Poza tym jak chcesz wykonać te instalacje skoro twierdzisz, że nie
    > potrzeba tych narzędzi ?
    > Kiedyś faktycznie wystarczył palnik z butlami acetylenowo-tlenowymi, dwa
    > klucze typu żabka oraz zestaw do gwintowania rur.
    > Jednak obecnie technologie się zmieniły, a każda z technologii wymaga
    > określonych, specjalistycznych narzędzi.
    > Niestety na budowach często technologie są mieszane, dlatego jeden zestaw

    Jacku cos Tobie opiszę.
    Fundamenty(ławy+ fundamenty) u mnie w domu.
    FIRMA:zaproponowała cene 2000zł(wykopy, zazbrojenie ław, wymurowanie
    fundamentów). Ich sprzet ich deski na szalunki itp.
    Pan Henio o Mietek chcieli tyle samo ale sprzetu nie mieli itp. Kogo
    wybrałem pewnie sie domyslasz.
    Ale juz np insralacja alarmowawa: FIRMA chciała 2000zł za robote + materiał
    i iosprze satela w "promocyjnej" cenie- bo ma rabaty itp.
    "promocyjna cena centrali czujek itp okazała się tak promocyjna ze sam bez
    łaski kupiłem to 15% taniej. Robocizna: wybrałem Heńka- pracownika FIRMY-
    zrobił mi to za 400zł.

    Teraz porównaj- fundamenty- potrazebna była koparke betoniarka, deski,
    wykopy, szalowanie, zbrojenia, zalewanie, murowanie- robota dla kilku osób
    na kilka dni przy pomocy cieżkego sprzetu.
    Alarm: robota na dwa popołudnai dla jednej osoby(8czujek+ centralka+ dwie
    klawiatury). Sprzęt potzrebny mieści sie w walizce.
    Jak widać z powyższego przedstawiciel FIRMY z branzy instalatorskiej trochę
    przesadził.

    A budowlaniec? Młody człowiek, Kaszub- wszystkiego sam stara sie dopilnować
    woli robic taniej ale wiecej i nie miec przestojów. Ludzie się u niego w
    kolejce zapisują. U mnie zreszta budował do dachu.

    Tylko ze tanią a solidna FIRMĘ trudno znależć-ale można.
    Wyżej pisałes ze idzie normalność- że wyelimimnowani zostana Heniowie itp.
    Zgoda- wyeliminowani zostana Heniowie ze słup[ów ogłoszeniowych- oni będą
    zmuszeni zatrudnic sie w FIRMACH za najniższą krajową albo na czarno. a
    Heniowei solidni dalej bedą zbierac zamówienia na pól roku do przodu.

    Kris