    From: zbooY <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do użytkowników podłogówek
    Date: Wed, 7 Oct 2009 07:10:05 -0700 (PDT)

    5 Paź, 19:06, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Kondensacja to raczej temp. zasilania nie powrotu. RTL mozesz ustawic sobie
    > i na 5 stopni, co z tego jak na zasilanie pojdzie i 90 stopni a RTL zamknie
    > petle dopiero po osiagnieciu na wyjsciu nastawionej temp.

    to piec kondensacyjny ustawiony na 50stopni na zasilaniu jesli na
    powrocie bedzie mial 10stopni to kondensacyjnie nie podgrzeje wstepnie
    wody co do tych przecietnych 30-35? kondensacja jest na ostatnim
    etapie przed wyjsciem z pieca?

    oczywiscie spaliny najpierw oddaja cieplo jawne ale wodzie juz
    wstepnie podgrzanej w procesie kondensacji, jedno drugiemu chyba nie
    przeczy

    chcialem wpiac RTL pomiedzy podlogowka a powrotem do pieca bo za
    ciepla woda wogole nie da mozliwosci skorzystania z kondensacji

    > Jest tego jakis wiekszy sens?

    by miec czym "chlodzic" spaliny bo nastawy co i cwu beda w okolicach
    50stopni a moze i wiecej szczegolnie, ze piec dwufunkcyjny coprawda z
    zasobnikiem wbudowanym 40L ale sadze, ze czasami bedzie dzialal
    bezposrednio przeplywowo

    mam mozliwosc zrobienia podlogowek w II etapie by sie przekonac jak
    dziala bez tego schlodzenia na powrocie
    ale po czym poznac, ze kondensacja dziala? po ilosci kondensatu? po
    czyms jeszcze?

    albo czegos nie rozumiem

    z.