eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDo wszystkich, którzy mają płoty z metalowymi słupkami* › Re: Do wszystkich, którzy mają płoty z metalowymi słupkami*
    From: "Tornad" <w...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do wszystkich, którzy mają płoty z metalowymi słupkami*
    Date: Sat, 22 Oct 2011 18:30:36 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Slupki podobno powinny dolna czesc miec niezabetonowana tj. stac na gruncie,

    > by woda spokojnie mogla sciekac do gruntu.

    > Pozdro.. TK

    Dobrze prawisz i niepotrzebnie piszesz "podobno". Tak wymaga tradycja
    budowlana, czyli wiedza budowlana przekazywana z pokolenia na pokolenie.
    Mlodzi tego nie doceniaja, malo, czesto sobie z niej kpia i potem maja za
    swoje.
    Jako uzasadnienie podaje przyklad z moich bardzo mlodych lat kiedy murarze,
    tacy jeszcze starej daty, po zamurowaniu wielkiej dziury w scianie szkoly
    wywalonej przez chyba dosc wyrosniety pocisk, robili wokol szkoly ogrodzenie.
    I juz wtedy slyszalem jak jeden drugiego opiertegotegalal, ze nie wlozyl rury
    do dziury zanim drugi nie w pi R tegolil tam lopaty betonu.
    Chyba z tych czasow pochodzi dowcip jak pani w szkole, polonistka, zwracala
    uwage murarzom aby wyrazali sie poprawnie po polsku i ze kazde zdanie powinno
    miec podmiot i orzeczenie. I ze nie powinni krzyczec tylko wyrazac swe mysli
    bardziej delikatnie. No bo dzieci to slysza.
    Murarze, zazwyczaj klnacy jak szewcy, zamiast mowic Franek wapno, Mietek
    cegla ino sie ruszaj, zaczeli mowic Franek! q..wa twoja macbyla,
    podaj 'wapienko'.
    W tych tez latach slyszalem dowcip o tym, ze dobry murarz ma dwa, te interesy
    w portkach oczywiscie, ale nie chce zanudzac.
    Pzdr.
    Tornad