  • Data: 2016-02-25 13:54:10
    Temat: Re: Dolne źródło - rozkminki
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 13:33:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Gerealnie wszsytko się teraz, w "optymalnych" pieniądzach, kręci wokół
    > 5-7kW. Dlatego warto porozważać PC PW (szczególnie przy "kiepskim"
    > gruncie).

    Powietrzniak wygląda nieźle, ale już jakiś czas temu zacząłem się
    przyglądać tematowi i trochę nie podobają mi się parametry COP.
    A konkretniej, COP okołozerowy. Znalazłem artykuł o takich pompach,
    szczególnie interesujący jest fragment:

    "W przypadku producentów pomp ciepła typu powietrze/woda często podawana
    jest wartość COP tylko dla parametrów A7W35, a nie dla A2W35. Dla temperatury
    powietrza poniżej 5st. C następuje duży spadek COP w stosunku do COP dla
    A7W35. Różnica pomiędzy COP dla A7W35 a A2W35 sięga nawet kilkudziesięciu procent."
    I taki np. Hewalex pisze, że dla A7W35 mają COP 4 do 4,5. Pytanie co będzie
    w okolicach zera lub przy minusie? Czy zjedzie do 2? A może do 1,5?
    Trochę to mnie nie przekonuje, ale może żyję w błędzie?

    L.