eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ? › Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 20 Aug 2021 15:29:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z
    rozbiórek ?
    From: a a <m...@g...com>

    On Friday, 20 August 2021 at 23:25:34 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    przepis zakazujący mieszkania w domku na działce jest zły. Ale jest.

    > Ostatnio wożę na działkę znajomego co go wirus przeczołgał. Pytałem ludzi czy można
    mieszkac. Rodzinne ogródki działkowe nazywa się organizacją która rządzi działkami.
    Działkowicz dzierżawi ziemię. W regulaminie jest że w razie nie spełniania warunków
    dzierżawy zarząd wymówi dzierżawę. W sezonie letnim nikt nie widzi że ludzie tam
    mieszkają. Zaskoczony jestem poziomem wykonania i wykończenia domków, tych stawianych
    niedawno. W wielu piętrowych mających piwnice metraż dochodzi do osiemdziesieciu
    metrów. I jeszcze coś. Na tych ogródkach co bywam jest zakaz ogrzewania paliwami
    stałymi a przydział prądu jest na tyle mały że o ogrzewaniu prądem nie ma co marzyć.
    Chyba że pompa ciepła ale jak w zimę nie wolno mieszkać to po co komu ogrzewanie. A
    to że nie można mieszkać to wina działkowców. Chyba w 2004 był pomysł uwłaszczenia
    działek w ROD. I ci co mają działki się nie zgodzili. Z tego co słyszałem to za każdy
    rok jaki się miało działkę miało być 5% zniżki od ceny. Emeryci i renciści od razu
    dostawali by bonifikatę 95% bez stażu. Nawet było jakieś głosowanie i ktoś
    napierdolil do pustych łbów działkowiczów że jak uwlaszcza to zaraz będą na działkach
    warsztaty samochodowe, ślusarskie i chgw jeszcze jakie. A jeśli są pod zarządem
    dawnych pokomunistycznych gap to nic takiego się nie stanie. Kilka milionów jest
    takich działek w RODach w Polsce. To jak z 5 osób z głównego zarządu ma na czysto
    złotówkę z każdej działki to żyć nie umierać.
    Dzięki za info o limitowanym przydziale prądu.

    Z tymi domkami piętrowymi to jest tak, że jak kto jest w zarządzie to jest bezpieczny
    i ubezpieczony, ale zwykly czlonek dużo straci, gdy g,mina zmieni plan
    zagospodarowania przestrzennego, albo przeznaczy ogrody działkowe pod drogę.
    Wtedy odszkodowanie jest limitowane przepisami, czyli za 25 m2 altany max i tu jest
    problem, bo nikt swego losu pewien nie jest.,

    Z tym uwłaszczeniem działek to znam temat bo szef zony był w zarządzie wojewódzkim i
    problem dotyczył działek warszawskich w kierunku lotniska.
    Tam powstały warsztaty, uslugi, punkty handlowe i wartośc tych działek była 000000
    \a na prowincji nadal 00000

    a dopóki grunt we władaniu zarządów, to odszkodowanie za grunt dostaje zarząd, a
    działkowiec grosiki.