    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom do kupienia z 1964 roku; czy warto?
    Date: Mon, 12 Mar 2012 02:14:58 -0700 (PDT)

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2012, 09:33:24 UTC+1 użytkownik tomekx napisał:
    > Ja nie działam w emocjach i wymieniłem rzeczy które są do zrobienia i znam
    > ich koszt (z czego większość mogę wykonać sam lub po znajomości). Gdybym jak
    > mówię sprzedał swój nowy dom to po zakupie tego starego zostało by mi
    > 300-400tyś. zł. Dostosowanie starego domu to jak mówiłem:
    >
    > - wymiana okien; (sprawdzony koszt ok. 7tyś.)

    Tu ok

    > - gładzie na ścianach;

    Koszt stosunkowo nieduży to fakt szczególnie jak samemu zrobisz

    > - ocieplenie dachu wełną mineralną (min. 30cm) + ewentualne uszczelnienia;
    > (koszt ok. 1tyś., do wykonania samemu)

    ile masz metrów kw dachu?
    30cm wełny to koszt min 20zł/mkw.
    Masz tylko 50mkw dachu?
    A to tylko sama wełna te 20zł/mkw

    > - izolacja fundamentów;

    Jeśli jest wilgoć to potrzebna. Jeśli do tej pory wilgoci nie widac to juz raczej nie
    będzie. dom moich rodziców wybudowany w 1969roku. Fundamenty betonowe(beton mieszany
    grabiami+ nawrzucane kamienie) Wody gruntowe bardzo wysoko fundamenty praktycznie
    całay czaas we wodzie, czasami woda w piwnicy się na posadzce pojawia jak poziom wód
    gruntowych jeszcze się podniesie. Izoilacji poziomej niezaobserwowałem, pionowej na
    pewno nie ma.
    Wilgoci na parterze brak, w części niepodpiwniczonej jak zrywałem podłogi to było
    suchutko. Parter około 70cm nad poziomem gruntu. Fundamenty betonowe nie ciągną tam
    wilgoci do góry. Jak tak samo u Ciebie jest to tez bym olał izolacje- jak do tej pory
    wilgociu nie ma to i nie będzie. Gorzej jak jest wilgoć- wtedy bym się dobrze
    zastanowił nad kupnem bo ciężko by było teraz dorobić izolacje pozioma

    > - docieplenie ścian styropianem (min.15cm); (koszt około 6-7tyś. materiał,
    > do wykonania samemu)

    Ile metrów elewacji?
    Styropian+ jakiś tynk licz 100zł za mkw elewacji. Zrobisz samemu i dasz np SN-Mal +
    farba silikonowa to wyjdzie trochę taniej a tez będzie dobrze

    > Myślę, że remont mógłbym spokojnie zamknąć w 30tyś. (do tego mam kontakty i
    > znajomych budowlańców).

    Bardzo optymistycznie. Nic nie wspomniałeś o wykończeniówce- łazienki, glazura
    terakota itp.
    Licz bliżej 100tys za wszystko.
    Wiem co piszę bo dwa lata temu remont generalny domu rodziców robiłem. A jeszcze
    pewne rzeczy są i tak do zrobienia. No i rozkład pomieszczeń pozostał taki że moim
    zdaniem całkowicie bez sensu ale tego juz nie ruszaliśmy, mamie pasuje tak jak jest
    to ok.

    >Jak mówię, po sprzedaży nowego i zakupie starego
    > zostaje 300-400tyś. więc okolo 350tyś. będzie można przeznaczyć na
    > inwestycję lub chociażby kupić 2 mieszkania i wynajmować.

    Nie wygląda to żłe. Nie wiem za ile sprzedajesz nowy dom i za ile kupujesz stary ale
    ja by kupił działke i wybudował drugi nowy. W 300tys powinienes sie zmieścic