  • Data: 2011-08-15 12:04:40
    Temat: Re: Dom na raty lub więksa działka
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > Może ktoś się
    > orientuje do jakiego stopnia musi być wykończona nieodebrana część, by nie
    > wzbudzała zastrzeżeń? Wylewki, tynki, instalacje, podłogi, drzwi?

    To tak z praktyki - nie znam tej 'ustawy' :-)

    Mówię o odebranej części, bo nieodebrana pewnie nie może stwarzać
    zagrożenia dla użytkowników... no i ta kontrola :-/.

    Kierbud mi powiedział, że muszą być wytynkowane ściany, zamontowane
    kontakty i włączniki, żeby kable nie wisiały, położone okładziny na
    wylewkach - obojętnie co, może być nawet najtańsza wykładzina dywanowa,
    muszą być barierki przy schodach i na balkonach. Łazienka i kuchnia musi
    nadawać się do skorzystania z niej - kuchnia ma mieć zlew z bieżącą wodą
    i jakąś 'kuchnię', żeby sobie przyrządzić, łazienka ma mieć ustęp i...
    jakąś wannę/prysznic. Wymagają też wymalowania ścian i sufitów w części
    mieszkalnej.
    Instalacja grzewcza musi działać i być sprawdzona, co potwierdzasz
    protokołem, wod-kan również, z elektryczną jest toż samo, odbiór
    kominiarski i certyfikat energetyczny [zrobiłem za 60 zł].
    A wokół domu... uprzątnięcia podwórka po budowie - cokolwiek to znaczy :-).
    Wszystko kierbud poświadcza na piśmie w formie stosownego oświadczenia.

    Mój kierbud pracował w nadzorze budowlanym i zna te układy 'od tamtej
    strony'.
    Za radą kolegów z grupy nie pchałem się w odbiory częściowe..

    pozdr
    Robert G.