    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom w stanie surowym od 20 lat?
    Date: Mon, 24 Jul 2017 12:42:26 +0200
    <9...@g...com>

    W dniu 2017-07-24 o 12:27, s...@g...com pisze:
    > W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 12:02:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Chodzi mi generalnie o to ze nasze domy w polsce to są relatywnie dobrze odwalone i
    jakościowo całkiem na poziomie.

    > Ostatnio jakis lolek sie na redicie chwalil swoim "mechanical room" czyli po
    naszemu rozdzielnią hydrauliczna. I redit sie posikał z zachwytu. A u nas byle lolek
    ma poza tym co gostek pokazal pompe ciepla, solary, sterowanie pogodowe, siakies
    logowanie danych w webie plus centrale ethernetem cat 5/6 i gigabit.

    > No i mamy domy murowane a nie deskowane.
    >
    > Tak ze to co ci sie wydaje minimum to w skali swiata jest niezłym poziomem.
    >
    > Zobacz se na te powalone programy na jakims domo hd. Jak widze chaupe za 600kFuntów
    gdzie stropy są na wysokosci 1,7m, miedzy pokojami chodzi sie po 3 stopniach bo ktos
    dom rozrzeszył o były chlewik a poddasza w obliczu polskiej normy nie kwalifikuja sie
    do placenia podatku za ich powierzchnie to mi sie plakac chce ze smiechu.

    > Ja wiem ze to nie jest reprezentatywna sprawa ale generalnie poziom nowych domów w
    polsce jest całkiem niezły.

    Zgodzę się.

    > A uzywki nie sa takie złe. Nawet prl-owska kostka po pewnych przeróbkach jest
    całkiem wdzięczna i bym jej nie ignorował. Szczególnie że juz stoi i dla kumatego
    ludka jest do ogarniecia w pojedynke. Tak, bez pomocy kogokolwiek mozna taka kostke
    remontować.
    > No, może dach wymienic trzeba ekipą ale reszte da sie ogarnąć w jedną osobę.
    >
    > To spory pozytek w obliczu partaniny tych ludzi którzy sa dostępni na rynku...

    O to to. Ja właśnie mam kostkę, którą ktoś zaczął budować w latach 80.
    Ale zamieszkała i względnie gotowa do tego stała się dopiero pod koniec
    lat 90. i sporo rzeczy było zrobione względnie po nowemu. Pomimo
    kiepskiej czasem jakości tych prac. Ale było. Jak ktoś nie ma aż takiego
    hopla jak Adam Sz. to taki dom jest i tak dla mnie 50x lepszy od
    mieszkania w jakimś mieszkaniu, bloku czy nawet szeregowcu od taniego
    dewelopera.

    > Ale w praktyce to cena czyni decyzje :)

    Dokładnie tak. Zwłaszcza, jak w grę wchodzą jeszcze np. kwestie
    lokalizacji, czy innych nie mniej ważnych rzeczy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /