  • Data: 2009-11-17 17:16:30
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    news:hdue4e$7pr$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > skoro masz dokumentację budowy to może się podzielisz?

    Sam możesz sobie wyszukać w necie te zdjęcia, bo innych nasz kolega Marko i
    tak nie przedstawi :)
    On tylko pokazuje zdjęcia znalezione w internecie :D

    Jeżeli zaś chodzi o mnie to nie posiadam takich zdjęć ani też większych
    doświadczeń z tym materiałem, choć miałem okazję wykonywać instalacje w
    takim domu wykonanym tą metodą.

    W rozmowie z właścicielem, dowiedziałem się, że stawia się to bardzo łatwo.
    Całość zalewał betonem mieszanym w betoniarce i dodatkowo wstawiał pręty
    zbrojeniowe.
    Gość na zewnątrz kładł normalny tynk cienkowarstywowy z użyciem siatki z
    włókna szklanego.
    Wewnątrz natomiast częściowo kładł siatkę i tynk cienkowarstwowy, a w
    miejscach, które były bardziej narażone na obicia kleił płytą gipsową.
    Ja jednak radził bym robić płytami ,G-K na całej powierzchni, bo tam, gdzie
    był położony klej z siatką, warstwa ta pod palcem się uginała. Nie wiem jak
    to się zachowywało po nałożeniu tynku i gipsu, bo swoje roboty zakończyłem
    przed ostatecznym położeniem tynku wewnątrz.

    Wykonanie instalacji elektrycznych i CO było banalnie proste, bo bruzdy oraz
    miejsca pod puszki po prostu wycinało się zwykłą lutownicą transformatorową.
    Rzeźbienie nożem w styropianie było bardzo wkur....ce i mało efektywne :)
    Gdzieniegdzie trzeba było wyłamać cienkie płatki betonu, które utworzyły się
    na skutek dostania się cementu w szczeliny pomiędzy bloczkami. Przypuszczam,
    że była to tylko kwestia niedokładności montażu bloczków, bo gość z tego co
    widziałem nie był zbyt dokładny, a bloczki styropianowe miały specjalne
    frezy poprzez które raczej nie powinien się przedostać beton. Widać to było
    nawet w układaniu pustaków w wewnątrznych ściankach działowych.
    Bloczki tworzyły bardzo równe powierzchnie, które nie wymagały dodatkowego
    wyrównywania. Wszelkie ubytki (wyłamania czy większe ukruszenia bloczków
    styropianowych oraz bruzdy) uzupełniał pianką montażową o niskiej prężności,
    a następnie obcinał naddatki i przecierał grubym papierem ściernym. Tak samo
    też były klejone puszki.

    To jest wszystko co mogę napisać na temat tych materiałów.