    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Date: Tue, 17 Nov 2009 20:16:53 +0100

    news:hduqug$1hnk$1@news2.ipartners.pl...

    > A co ty oglądałeś? Co widziałeś? Jak nie potrafisz to nie znajdziesz. Ot i
    > tyle.

    Ja tylko opisuję to co widziałem osobiście.

    > No widzisz... napisałem to dużo wcześniej przed tobą a teraz powtarzasz za
    > mną i mędrkujesz.

    Ty napisałeś wcześniej to co mnie powiedział włąściciel domu, który mi
    zlecił wykonanie instalacji ?
    No popatrz jak to się stało, ze się razem nie spotkaliśmy na tej samej
    budowie ? :D

    > Powiadasz na piance rozprężnej...
    > Weź sobie kawalątek tego i przyłóz nad zapałką.

    A pod zapałkę może być ?
    Co mi chcesz w ten sposób zasugerować ? Że jest palne ?
    No i co z tego, ze jest palne ?
    Styropian także jest palny.
    Ale obłożony płytami gipsowo-kartonowymi już się nie chce tak łatwo zapalić
    zapałką.
    Kilka lat temu poszukując pokrycia dachowego chciałem położyć na dachu płytę
    składającą się z płyty OSB, warstwy ponoć niepalnej pianki podobnej do
    styrofleksu oraz warstwy bitumicznej zbrojonej włókniną ze szkła. Nosiłem
    się z takim zamiarewm, ponieważ wymyśliłem sobie, że nie trzeba będzie robić
    w ogóle wentylacji dachu, a cała więźba będzie widoczna. Ponadto krokwie nie
    będą stanowiły mostków termicznych. Materiał miał bardzo dobre własciwości
    izolacyjne. 10cm tego materiału odpowiadało bodajże 23cm wełny mineralnej.
    Oczywiście pianka miała być samogasnąca. Jednak okazało się to nieprawdą, bo
    przy odpowiednim kącie ustawienia próbki tego materiału, które wziąłem do
    testów po prostu paliły się jak chol...a.
    A jednak robi się z tego poszycia dachowe i ludzie mieszkają.
    W czym zatem widzisz problem zbudowania domu z materiału palnego obłożonego
    materiałym zabezpieczającym tamten materiał przed ogniem ?
    Weź no się trochę zastanów nad tym. Przecież w domu stosuje się całą masę
    przeróżnych wyposażenia i materiałów palnych: firanki, dywany, boazerie,
    meble, wykładziny, książki itp.