  • Data: 2010-09-24 20:18:52
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Werbiński pisze:

    > To takie powszechne - patrzeć tylko na wysokość raty, a nie na czas jej
    > spłacania.

    Tak jak pisałeś - 30 lat.

    > Masz gwarancję, że dom nagle nie straci na wartości?
    > Przez ostatnie 100 lat to się kilka razy wydarzało.

    A masz jakąś gwarancję, że nie dostaniesz zaraz kulki w łeb? A ktoś, kto
    kupił na kredyt, przynajmniej się nacieszy swoim mieszkaniem/domem,
    zanim ty skończysz ciułać w skarpecie.

    > Po co si ograniczać tylko do IKE?

    To była twoja propozycja.

    > Dziwne bo ja mam antybelkową lokatę na 1000 zł.

    Może coś w matematyce ostatnio pozmieniali, ale za moich czasów 1000
    było mniejsze niż 18 000.

    I obie te sumy są stanowczo za małe na kupienie normalnej nieruchomości.

    > Przedsiębiorczy takie coś załatwiają sami, a pozostałym pozostaje żyć na
    > kredyt.

    Te, przedsiębiorczy - naucz się liczyć.

    > Mnie się wydawało, że jego występowanie jest mniejsze niż 100%.

    Nie wiem, co się tobie wydawało, ale to ty chciałeś rozwijać relacje z
    rodzicami.

    > Pomyliła Ci się inflacja, z nadmuchaną spekulacyjną bańką nieruchomości.

    Możesz sobie inaczej to nazywać, ale i tak nie zmieni to faktu, że jak
    zbierasz i zbierasz i nagle ceny idą gwałtownie w górę, to już nic ze
    swoimi pieniędzmi nie zrobisz.

    > Otóż np w krajach zachodnich po uwzględnieniu inflacji ceny
    > nieruchomości rosły coś koło 2-3% rocznie przez ostatnie 40 lat.

    Źródło poproszę.

    > Zawyżanie wartości i ignorowanie procentu składanego, to częsty błąd w
    > obliczeniach.

    Liczenie na stałe ceny też.

    > Ja o kredycie, a Ty o swoich problemach osobistych.

    To nie ja wychwalałem mieszkanie z rodzicami "aż się uzbiera", kłamczuszku.

    > Tylko że tutaj jest drozej niż w innych miastach. A atrakcyjność życia w
    > Polsce jest dalej niska i poniżej średniej światowej. Za to ceny już w
    > czołówce.

    No to won do Chin. Uskładaj sobie pudełek po ryżu na "dom". Będziesz
    "mądry" i bankom nie dasz zarobić.