    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Dom za 20 000 zł
    Date: Fri, 1 Oct 2010 09:15:06 +0200
    <o...@l...dom> <i7b1np$m0s$1@news.onet.pl>
    <o...@l...dom>
    <4c99b835$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99da7a$1@news.home.net.pl> <c1.01.3MmDlm$Irb@mike.oldfield.org.pl>
    <4c9c8ba7$1@news.home.net.pl> <c1.01.3MnGHy$IsH@mike.oldfield.org.pl>
    <4c9d0cbd$1@news.home.net.pl> <c1.01.3MnlsQ$IsV@mike.oldfield.org.pl>
    <i7l8en$v9l$1@news.onet.pl> <4c9f0ad4$0$22812$65785112@news.neostrada.pl>
    <i7n8oo$93r$1@news.onet.pl> <4c9f54ca$0$22798$65785112@news.neostrada.pl>
    <i7nshi$uol$1@news.onet.pl> <c1.01.3MqFbS$Iss@mike.oldfield.org.pl>
    <i7qt98$5ss$1@news.onet.pl> <c1.01.3MqJvb$ItB@mike.oldfield.org.pl>
    <i7vuaq$d3f$1@news.onet.pl> <4ca4738b$0$21009$65785112@news.neostrada.pl>
    <c1.01.3Ms6Gz$Its@mike.oldfield.org.pl> <i830el$bd$1@news.onet.pl>
    <4ca57c3f$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4ca57c3f$0$22810$65785112@news.neostrada.pl...

    > Hahahahaha!!! Ale fizol!
    > Otóż aby się dorobić, trzeba wydawać mniej, niż się zarabia i oszczędzać.
    > Można też zarabiać więcej, niż się wydaje i oszczędzać. Ale niekoniecznie
    > trzeba zapierdalać. Trzeba myśleć i stosować zasadę Pareto.

    Tu zaprzeczasz, a dalej się ze mną zgadzasz, choć jedna i druga wypowiedź
    dotyczy tego samego.

    > Oczywista rzecz. Jednak wierz mi. Byłem tam i widziałem. Też byłem w
    > pewnym okresie zmotywowany pracować 18 godzin na dobę. Nię tędy droga. Tak
    > można, ale tylko przez chwilę, a nie latami.
    > Ci co pracują ciężko latami potem muszą to odchorować.

    Zauwazyłeś pewną zalezność, ze ludzie, którzy odchodzą na emerytury, mając
    nawet wcześniej spokojną i stabilną pracę, która dawała im dużo czasu na
    odpoczynek, jezeli nie mają dalszych celów życiowych i nie są w ciągłym
    ruchu, bardzo szybko odchodzą. Widzisz, człowiek ma taką naturę, że
    potrzebuje mieć cel życiowy i do niego dążyć. W przeciwnym razie popada w
    melancholię, depresję, które doprowadzają do chorób i zejść.

    > No i tu się w sumie zgadzam.

    Ha ha ha, a przed chwilą zaprzeczałeś :D

    > I tutaj gadasz głupoty.
    > Jeżeli będziesz miał bardzo duże zachcianki, to wg Twojej definicji mając
    > miliony nie będziesz bogaty.

    Dokładnie tak. Bogactwo jest pojęciem względnym. Jeżeli Twoje zachcianki są
    niewielkie, a stałe dochody, o które nie musisz zabiegać zapewniają
    spełnianie tych zachcianek pozostawiając bilans na plusie to jest się
    bogatym.

    > Mało osób jest w stanie zdobyć każde dobro, bo zawsze mając coś chce się
    > więcej. Nigdy się taki nie nażre. Wielu bogatych pracuje po paręnaście
    > godzin, bo nie umieją inaczej spędzać wolnego czasu. Nie mają
    > zainteresowań poza firmą. Nie są szczęśliwi, bo ciągle zmęczeni pracą.
    > Sfrustrowani itp.
    > Zapominasz w swojej definicji bogactwa o wolnym czasie.

    Jeżeli choć raz na jakiś czas musisz myśleć o zarabianiu to przestajesz być
    bogatym.

    > Dla mnie bogaty człowiek ma pieniądze na zaspokojenie podstawowych
    > potrzeb, realizację swoich celów, rozwijanie zainteresowań, realizuje
    > swoje najważniejsze cele, widzi dokąd zmierza jego życie, jego zadłużenie
    > jest oprocentowane poniżej lokaty lub nie jest zadłużony, jest
    > zabezpieczony na wypadek przypadków losowych oraz na przyszłość i ma dużo
    > wolnego czasu, aby się tym wszystkim cieszyć.

    WOW! To według Ciebie conajmniej 99% naszego społeczeństwa to bogacze, ja
    także :D

    > Wizja bogactwa jako możliwość spełniania zachcianek, to takie bardzo
    > dziecinne. Z tego się wyrasta, wiesz? :-)

    Wiesz, dla mnie dziecinadą jest tłumaczenie swoich zadłużeń swoim bogactwem
    :D