  • Data: 2010-02-24 08:04:31
    Temat: Re: Dom ze szlaki
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > pewnie masz rację, ale:
    > 1. nie muszę remontować wszystkiego na raz, a więc nie muszę brać
    > kredytu na 30 lat.
    > 2. przez te 30 lat zaoszczędzę na odsetkach 150 tys.
    > 3. żeby zacząć budować nowy dom wcześniej trzeba kupić nie tanią działkę.
    > 4. i wcale nie znaczy to, że przez wiele lat żyję na budowie. Remont
    > podstawowych rzeczy wewnątrz zrobię wciągu dwóch miesięcy.

    > Krzysiek

    Skoro jest jak piszesz, ludziska dozyli w tym domu sredniej krajowej to
    zapewne nie jest najgorzej.
    To co piszesz jest uzasadnione, szczegolnie ten drobiazg o odsetkach, ktore
    nie wiem dlaczego powszechnie sie lekcewazy. Kazdy mysli, ze jak wezmie
    pozyczke na np 6 procent to potem odda te pare procent w ratach... Tymczasem
    ci czy te pasozydy nalicza Ci ich tyle, ze praktycznie zaplacisz tej lichwy w
    sumie drugie tyle ile pozyczyles!
    No i specjalnego projektu miec nie musisz, zezwolen, uzgodnien, calej tej
    biurokratycznej otoczki a i media, prad, gaz i co tam jeszcze, wszystko masz
    na miejscu.
    Wiec od razu sprobuje odpowiedziec na te pytania.
    Pytania:
    1. Ile może wynieść ocieplenie takiego domu materiał + robocizna (śląsk)?
    Dwa lata temu ocieplenie domu parterowego 10 cm styro w rejonie Krosna
    kosztowalo okolo 50 zl/m2. I chlopcy zrobili to dosc dobrze.
    2. Jakie powinny być parametry takiego ocieplenia?
    Tego w liczbach Ci nie podam bo w tym nie siedze ale te sciany z zuzlobetonu
    pod wzgledem cieplnym nie sa najgorsze, wiec sadze, ze 10 cm styro wystarczy.
    3. Co zastosować do ocieplenia podłogi na strychu?
    Usunac wszystko co sie sypie czy rusza, sprawdzic stan drewna, ew zbutwiale
    dechy wymienic i ten hasz zastapic keramzytem, zwyklym, ktory kupisz a cenie
    600 zl/m3. Tyle placilem za sprowadzony az z pod Szczecina material o
    granulacji okolo 2 cm. To jest lekki, okolo 240 kg/m3, material izolacyjny
    trwaly i zdrowy. Parametry cieplne ma porownywalne ze styropianem. Potem
    mozesz go unieruchomic zalewajc cienka warstwa betonu.
    4. Czy na takich murach ze szlaki będzie można zrobić nowy dach np. z
    dachówek?
    Nalezy jak stropy, sprawdzic stan drewna, wiezby, ktora jesli nie nadgnila i
    robactwo sie nie czepilo, jeszcze chwile postoi. Sadze, ze ciezar dachowki
    lacznie z obciazeniem sniegiem liczonym wg nowej, ostrzejszej normy wytrzyma.
    Ale to zalezy od konstrukcji wiezby; jesli platwiowa to na pewno jesli jetkowa
    to nalezaloby to chociaz w przyblizeniu przeliczyc, lub porownac z konstrukcja
    dachu sasiada pokrytego dachowka. Jesli ktoras krokiew, najczesciej skrajna
    jest zmurszala, no to sie ja wymieni. Jezeli krokwie sa o za malym przekroju
    mozna dokrecic po ich bokach dechy wzmacniejace. Dla pewnosci mozna je
    posmarowac srodkiem owadobojczym na zielonkawo.
    5. W jednej ze ścian w środku chciałbym zmienić położenie drzwi
    (przesunąć w inne miejsce), czy mogą być z tym jakieś problemy?
    Nie sadze. Co prawda parametry wytrzymalosciowe zuzlobetonu, moga byc rozne i
    zmienne ale skoro dom stal tyle lat i nie spekal to jeszcze drugie tyle na
    pewno postoi. To tez trzeba sprawdzic; najlepiej majster, murarz, ktory sie na
    tym zna. I takiego musisz do tego remontu znalezc.
    Wyciecie otworu drzwiowego w litej scianie bedzie troche roboty kosztowalo
    ale jest spoko do zrobienia. Najpierw nalezy nawiercic w gornych narozach
    przyszlego otworu w scianie, na wylot dwa poziome otwory aby nacinac i kuc z
    dwu stron. Najpierw nalezy zabetonowac nadproze. To moga byc dwa katowniki
    stalowe o przekroju powiedzmy 10 x 10 cm i dlugosci o co najmniej pol metra
    dluzszej od szerokosci dzrwi. Te wzmocnienia nalezy wstawic u gory po obu
    stronach sciany, ladnie je zabetonowac licujac ze scianami o pare cm glebiej
    aby po otynkowaniu nie bylo ich widac. Otwor nalezy nacinac katowka z droga
    tarcza diamentowa i normalnie kuc lekkim elektromlotem lub w ostatecznosci
    recznie. To nie jest zelbet na kruszywie mineralnym tylko o wiele slabszy
    beton porowaty.
    Powodzenia
    Tornad