eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.dom[cross] Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))Re: Doswiadczylem nowego narzedzia i sie fascynuje :))))))))
  • Data: 2010-11-18 08:21:18
    Temat: Re: Doswiadczylem nowego narzedzia i sie fascynuje :))))))))
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kadar" <o...@g...com> wrote:
    > Jak juz o drewnie mowa to tez chcialbym zagaic temat.
    > Bede robil szafki do lazienki. Uznalem, ze najlepszym materialem
    > bedzie MDF. Na wierzchu bedzie fornir i na to wszystko oczywiscie
    > lakier.
    > Zastanawiam sie jeszcze nad systemem mocowania - bede wiszace, pod
    > umywalka.
    > Moze jakies sugestie?

    Ja zrobilem blat pod umywalke z resztek parkietu merbau, które zostaly po
    ukladaniu w salonie.
    Mam deski szerokosci chyba ok. 15cm, dlugosc od 70 do 150cm, grubosc 20mm.
    Podjechalem do znajomego stolarza, który obcial mi felc oraz przestrugal
    ciete krawedzie.
    Nastepnie zaopatrzylem sie w zestaw solidnych scisków stolarkich, które byly
    w stanie chwycic cala szerokosc blatu, oraz kilka mniejszych scisków. Deski
    skleilem do kupy jakims wodoodpornym klejem stolarkskim tak, ze powstal blat
    grubosci 4cm.
    Nastepnie przy pomocy wolnoobrotowej szlifierki katowej i tarczy sciernej
    180 (przykrecana, nie na rzep) wyszlifowalem blat. Szlifowalem papierami
    chyba 60 lub 80, potem 150. Nastepnie przeszlifowalem drobnym papierem,
    chyba 220, przy pomocy szlifierki oscylacyjnej. Potem drewno odpylilem i
    zaolejowalem olejem do parkietów (takim gestym z woskiem). Olejowanie
    powtórzylem chyba z 20 razy. Blat ma juz prawie rok, uzywany jest od
    kwietnia i sprawuje sie bardzo dobrze. W planie mam jeszcze jakies szafki i
    pólki lazienkowe.

    --
    Bartek