  • Data: 2011-06-18 10:05:53
    Temat: Re: Drzewem w sasiada
    Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "skryba ogrodowy" napisał
    > Obniżyć korony drzew i nie będzie problemu.
    Nie widzisz problemu bo nie znasz sytuacji. Brzozy? Tak zgadza się. Sosny?
    Nie da rady, za duże i nie odbiją.
    Są to drzewa zastane, na których wzrost nie mielismy wplywu i takie wysokie
    urosły. U siebie mam w zasadzie wszystkie drzewa pod kontrola (wysokosc).
    > (...) pozwolenie, zezwolenie (jeśli takowe jest niezbędne)
    > uzyskasz dokumentując faktami powalenia tych 3 drzew.
    Nie o to mi chodzi, to nie jest zaden problem. Zapomnijmy o pozwoleniach.
    Nie to jest przedmiotem mojego posta.

    Nie wiem jak zadac pytanie, aby mnie zrozumiano, wiec skorzystam z
    przykladu.
    Na posesji "a" rosnie wysokie drzewo. W odleglosci 10 m od granicy. Ma 30 m
    wysokosci.
    Wlasciciel posesji "a" nie chce go skrocic ani wyciac.
    Przyszla wichura i drzewo zwalilo sie na dom na posesji "b".
    Czy wlasciciel posesi "b" i domu ma prawo domagac sie odszkodowania od
    wlasciciela posesji "a"?