  • Data: 2009-05-21 08:59:04
    Temat: Re: Duszno w pokoju - co zrobić?
    Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Witam ponownie,
    > Zamontowałem wentylator w dziurze średnicy 125mm. Wentylator 120mm z
    > przepływem 150m3/h. Próbowałem różne konfiguracje (otwarte drzwi,
    > okna, pozamykane itp). Brak jakiejkolwiek różnicy. Faktycznie miłe
    > chłodne powietrze czuć tylko jak się stoi bezpośrednio przy dziurze :(
    >
    > Poczekaj trochę. Niedługo zacznie cię łamac w kościach. Wentylator mocna
    > rzecz. Jak przeciągi.

    I jeszcze małe zapytanie bo przyszedł mi do głowy pewien pomysł.
    Posiadam klimatyzator przenośny jednak jest niestety dość głośny.
    Zastanawiam się czy nie warto byłoby go wnieść na strych i wylot
    chłodnego powietrza podłączyć do nawiewu sufitowego (w zimie służy do
    ogrzewania z kominka). W ten sposób ogrzewam strych (nie ma to
    znaczenia bo jest to tylko schowek) ale schładzam pomieszczenie.
    Kwestia wyciągnięcia i przedłużenia sterowania - ale to raczej nie
    problem.

    Zaleta to brak konieczności instalowania klimatyzacji na budynku,
    cicha praca i brak kosztów. Minus to konieczność wyciągnięcia
    sterowania, dorobienia wlotu świeżego powietrza do klimatyzatora i
    konieczność wtargania go na strych :)

    Co o tym myślicie?