    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dwa miesiące temu pisałem o grzaniu prądem...
    Date: Fri, 16 Mar 2012 11:32:07 +0100

    news:jjv2vg$a6n$1@inews.gazeta.pl...

    > własnie to przeczytałem, no i w pizdu moje oszczednosci z odzyskiwania
    > ciepła :-)

    No ale jednak jesteś do przodu bo ja nie mam odzysku z wody szarej. A tak
    nawiasem to czytałem i gratuluję. Mnie to chodzi od kilku lat taki pomysł
    ale nie znajduję na to czasu. Twój wynik jest porywający i motywuje mnie do
    intensywniejszego myślenia w tej materii.

    > Ale nie ma sie co podniecać i kombinować ze zmiana ogrzewania na prąd - za
    > chwile zapewne podniosą ceny energii elektrycznej i sie wyrówna.

    Ale jednak jak obserwuję od lat, prąd nie drożeje tak jak gaz. No i
    pozbywając się gazu pozbywam się kosztów stałych a prąd mam tak czy siak a
    koszty stałe w prądzie nie są tak wysokie.

    > Czyli co warto robić? Zmniejszać zużycie kilowatogodzin.... W tym roku
    > bede modernizowal kotłownie, mógłbym oczywiscie przejsc na prąd ale...
    > wiecie jak jest :/

    Ja nie wiem czy w tym roku nie zrobię równolegle do kotła gazowego
    ogrzewania elektrycznego przeplywowo na próbę narazie podłogówki. Taki
    podgrzewacz to banalna sprawa. Koszt wykonania samodzielnie poniżej stówy.

    Kawałek rury 5/4 do tego dwa trójniki. z wejściami po środku 3/4 Trójniki
    nakręcasz na rurę z obu stron. Z jednej strony w trójnik wkręcasz grzałkę
    2-3kW a z drugiej strony trójnik zaślepiasz gniazdem z gilzą na czujnik
    temperatury. Wystające wejścia 3/4 trójników to zasilanie i powrót.
    Wszystko skręcane na pakuły. W wersji Pro można poszaleć i wykonać zamiast w
    ocynku to w nierdzewce albo mosiądzu ale wtedy nie zmieścisz się poniżej
    stówy./
    Do tego jakiś termostat z wsuniętym w gilzę termistorem albo jakimś
    PT500-1000 który będzie pilnował temperaturę w obiegu. Przylgowo jakiś
    dodatkowy bimetalowy czujnik bezpieczeństwa.
    I co nie zagrzeje mi to podłogi w nocy? Po co mi jakieś drogie kociołki
    elektryczne. W dzień dodatkowo jeszcze 2 godziny są drugiej taryfy.

    Marek