eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek. › Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
    Date: Tue, 17 Feb 2009 10:09:09 +0100

    Użytkownik "Łuki" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gndspd$ma4$1@inews.gazeta.pl...
    > Ghost:
    >
    > Tego nie wiem, sprawdzę. Niestety instrukcji do sterowania pieca nie mam.
    > A gdzie miałby być taki wyłącznik?
    > Jedno z pokręteł w regulatorze pieca ma 5 pozycji -
    > 0 - wyłącza piec
    > E - ?
    > noc (księżyc) - ?
    > dzień (słoneczko) - to mam ustawione
    > czas (zegarek) - pewnie do ustawiania czasowego włączania pieca -
    > obok jest zegar "tygodniowy".

    Nie, nie - to zwykle jest ustawiane jakims "mykiem", albo kombinacja
    pokretel, albo nawet z jakiejs zwnetrzej konsoli, albo jak masz super duper
    kociol, z rozbudowanej klawiatury.

    > Tak. W 4/5 domu kaloryfery działają normalnie.
    > Tylko jedna nitka jest zimna.
    > Co pokręciłem? Temperatura jest obecnie ustawiona na jakieś 65 stopni.
    > I tyle pokazuje termometr na wylocie pieca.

    No wiec temperatura na wylocie jest bez znaczenia, skoro wieksozsc domu jest
    ogrzewana. Pytanie czy te pozostale kaloryfery sa dosc cieple gdy te
    wadliwe, calkowicie zimne. Chodzi mi o to, ze ogrzewanie odbywa sie
    cyklicznie i kaloroyfery (wszystkie) stygna co jakis czas. Pytanie czy
    temperatura tych zimnych zmienia sie, tzn. czy czasem sa cieplejsze. Jesli
    tak, to po prostu one maja za mala wydajnosc - nie daja rady nagrzac.
    Powodem moze byc skrecenie glowic (o co Ci nie podejrzewam), albo
    "zakrecone" kryzy, tzn. ograniczone tempo przeplywu wody. Jesli sa one stale
    zimne, to nie ma sily, raczej zapowietrzone.