eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek. › Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
  • Data: 2009-02-17 14:18:19
    Temat: Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
    Od: "Łuki" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare:
    > Może masz zablokowane wkładki - zastały się np przy zamkniętych
    > termostatach. Sprawdź czy masz powrót z grzejników.

    Jak to sprawdzić?

    > Jeżeli masz wszystkie otwarte na max i masz przepływ - spróbuj podnieść
    > obroty pompy o jeden stopień (o ile to możliwe). Nie warto z tym szaleć bo
    > pompa pobiera wtedy więcej prądu i głośniej pracuje.

    Masz na myśli pompę w piecu?

    Nie wiem, czy jest regulowana.

    Jej typ to VP5-ZE grundfos.
    Ma duże pokrętło, ale to chyba raczej odpowietrzenie.

    Moje oczy tez coraz bardziej kierują się w strone tej pompy.
    Czy praca takiej pompy jest jakoś sterowana przez piec i/lub jego
    automatykę?
    Czy po wyłączeniu się pieca (samoczynie, nie mam na mysli wyłaczenia
    "guzikiem")
    taka pompa powinna dalej pracować? Jak stwierdzić, czy ona wogóle pracuje.

    Łuki <c...@p...onet.pl>
    http://lukasz.marks.net.pl
    Dzień bez roweru to dzień stracony!