    From: "gargamel" <s...@d...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Date: Wed, 1 Apr 2009 23:20:52 +0200
    Sender: B...@p...centertel.pl
    <gq844s$dkc$1@news.onet.pl> <gq8qud$399$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gq8v5f$nnn$2@news.wp.pl> <gq924s$eld$1@news3.onet>
    <gqba60$8k0$1@news.wp.pl> <gqbe26$sji$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gqbspi$kj3$3@news.wp.pl> <gqcpn3$k83$1@news3.onet>
    <gqe4cj$34t$4@news.wp.pl> <gqf34r$4ae$1@node1.news.atman.pl>
    <gqghcl$hh9$2@news.wp.pl> <gqgm6t$f9m$1@inews.gazeta.pl>
    <gqh9pm$3j2$3@news.wp.pl> <gqi0of$9bb$1@inews.gazeta.pl>
    <gqm3g0$3f3$3@news.wp.pl> <gqnh64$squ$1@inews.gazeta.pl>
    <gqr2va$73v$3@news.wp.pl> <gqrb0l$3ml$1@inews.gazeta.pl>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Ale nie powodują wyłączania różnicówek, nawet jak podłączysz do instalacji
    > kilkadziesiąt takich urządzeń.

    toć ludziska caly czas mówią żę że wyłączają jednak te różnicówki, wiec nie
    mów że nie!:O)
    tylko ludziska nie wiedzom czemu wywalaiom, więc ja tłumacze że dlatego że
    maiom chińskie zasilacze w kompach:O)

    > Nie wiem co dyktuje takie, a nie inne warunki budowania instalacji w
    > szpitalach.

    ale ja wiem:O) bezpieczestwo pzeciwporażeniowe o znacznie wyższym stopniu
    niż innych budynkach mieszkalnych

    > Miałem do czynienia tytlko kilka razy z naprawą urządzeń medycznych. Te
    > jednak miały normalną ochronę z PE.

    bo widzisz że to nie użądzenie determinuje stopień ochrony
    pzeciwporażeniowej w danym budynku, ani rodzaj sieci zasilającej i jest tak
    projektowane żeby można było je podłączyć zarówno do sieci z PE jak i nez
    niego:O)
    acha w takim szpitalu w jednej sali moze być sieć z PE a w drugiej sali sieć
    bez PE i to urządzenie medyczne będzie działało prawidłowo w obu salach,
    natomiast urządzenia z filtrami i innym świństwem podpiętym do PE już
    nie!:O(

    > Dlatego też nie jestem przekonany do końca, czy faktycznie jest jakiś
    > wymóg dotyczący stosowania separacji i izolacji stanowisk dla urządzeń
    > medycznych.

    ja pisałem a sieci separowanej (to jest nazwa rodzaju sieci elektrycznej)
    natomiast separacja urządzeń to jest klasa ochronności II rodzaju zdaje
    sie:O)

    > instalacji w budownictwie mieszkalnym oraz w przemyśle, bo w takich
    > branżach się kręcę i stąd jestem na bierząco w tych normach, a tu ochrona
    > PE jest wymagana i do takiej ochrony buduje się urządzenia odbiorcze.

    szpitale to też budynki mieszkalne zdaje się:O)
    a sieci separowane możesz sobie zamontować nawet we własnym domu np: w
    łazience do zasilania golarki i suszarki (nie będzie kopać jak wpadnie do
    wanny w czsie kąpieli:O)

    a skoro jesteś na bierząco z normami elektrycznymi to zapodaj mi numer normy
    i numer jej artykułu gdzie wymaga filtrację/zabezpieczenia do PE w
    urządzeniach?:O)