    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekipa budowe
    Date: Mon, 13 Jul 2009 14:52:45 +0200

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości
    news:h3f84p$78v$1@opal.futuro.pl...

> [...]

    Wręczyć na piśmie aneks do umowy, za potwierdzeniem odbioru, w którym
    obydwie strony doprecyzują terminy wykonania poszczególnych etapów robót.
    Jezeli nie podejmą wykonania robót w określonych terminach, zatrudnić inną
    firmę. Przy podpisywaniu nowej umowy, z nową firmą określić terminy
    wykonania oraz sposób rozliczania tzn. czy po skończeniu całości robót, czy
    po skończeniu poszczególnych etapów.

    > No właśnie i to jest odwieczny problem. Szanse są marne na cokolwiek.
    > Szkoda, że wszystko zapłacił. Trzeba tak płacić żeby ekipa była zawsze w
    > plecy do końca aż nie zrobią.

    Wybacz, ale jest to proń obusieczna.
    Niestety zbyt często się trafiają inwestorzy, którzy rozpoczynają roboty
    mając zbyt mało pieniędzy lub też lawirując pomiędzy kredytami.
    Wyobraź sobie, że własciciel firmy trafi na kilku takich, zamraża swoje
    pieniądze, a później całymi latami się "buja", żeby je odzyskać.
    Dlatego do inwestrów, którzy zalegają z płatnościami po prostu się nie
    spieszy z robotą. Robi się w pierwszej kolejności tam, gdzie są pieniądze na
    bierząco lub też klient załatwia kredyt poprzez firmę.
    U mnie zasada jest prosta - przywożę na budowę materiał, klient od razu
    płaci za ten materiał, a za robotę rozliczamy się zaraz po skończeniu
    kolejnego etapu robót lub po wykonaniu całej roboty jeżeli przebiega ona
    1-etapowo.
    Uwierz, że robi tak większość wykonawców, a przynajmniej tych, którzy już
    się sparzyli.