    From: DigTel <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekogorszek opinie Śląsk
    Date: Tue, 9 Mar 2010 05:30:08 -0800 (PST)

    > Tak jak wczesniej pisałem kupiłem czeski po 460zł/t
    Ten węgiel sprzedawany jest za 230zł jeśli kupisz TIRa 25ton - wiem bo
    chciałem kupić i paczkować - jednak jako, że mieszkam zaraz za
    Instytutem Chemicznej Przeróbki Węgla (IChPW) w Zabrzu, to zasięgnąłem
    języka jak to wygląda z parametrami - no i jest to groszek o niezłych
    parametrach (jak na węgiel brunatny niestety)
    (Wojkowice)http://www.ekogroszekpakowany.pl/po 720zł/t, ale w tej chwili już ponoć
    > jest po 800zł/t
    Julian istnieje, w tamtym roku to sypali dla mieszkańców Piekar
    jedynie w określone dni, w tym nie było problemu - cena miesiąc temu
    brat płacił 620zł za tonę. Jednak nawet przy ustawieniach optymalnych
    przy ekogroszku i tak się sadza osadza, ale spala się ładnie na pył.
    Piec z Lublińca - zbiornik 250kg, w zeszłym roku wymieniony ślimak bo
    się już starł i przestał ciągnąć.
    Co do wilgotnego węgla - pewnie pyłu mniej - ale i zbiornik i inne
    elementy szybciej się niszczą i rdzewieją.
    Z niespodzianek w węglu: rękawica, drewniane kołki (na tyle długie i
    mocne, że zerwały sprzęgło), maski przeciwpyłowe, elementy metalowe.

    Dlatego ja sobie chwalę na 84metrach swój kociołek na normalny węgiel,
    wrzucę wiadro rano i na 5 - 6 godzin spokój. Przynajmniej nie jestem
    ograniczony do jednego paliwa, można drzewo i koks, ale węgiel trzyma
    najdłużej.