  • Data: 2009-12-22 19:00:28
    Temat: Re: Ekogroszek o kilku latach
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Odp:

    > co w takim razie zamiast. Kociol uniwersalny na paliwo stale z nadmuchem to
    > dobry pomysl? U mnie kotlownia bedzie w piwnicy, akceptowalna czestosc
    > podkladania do pieca/wybierania popiolu 1 raz dziennie. Da rade?
    >
    > --
    > pozdr Z.

    Musisz tylko dodać jakiś zbiornik buforowy np 1000 litrowy - powinien
    zmagazynować energię ok 60 kWh - jeżeli masz standardowo ocieplony dom
    to na poranne podgrzanie domu powinno starczyć - palisz raz dziennie
    np wieczorem. Drewno, zrębki, brykiety ze słomy chyba zawsze będą w
    Polsce najtańsze i dostępne, każdy ma chyba jakieś własne drewno/
    gałezie z pielęgnacji ogrodu - to też trzeba jakoś zagospodarować.
    Nie jestem pewien trwałości takiego zbiornika - to może mieć wpływ na
    koszty eksploatacji, najlepiej odkupić jakiś nierdzewny wycofany z
    mleczarni.