    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekogroszkowcy pomóżcie
    Date: Tue, 22 Dec 2009 23:08:28 +0100

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał

    > W moim FuturaEkono 25kW (nowy sterownik z 2009r) moc nadmuchu ustawia się
    > w zakresie do 1 do 100. Czy u Ciebie jest inna regulacja, czy też
    > programowe ograniczenie mocy nadmuchu nie zdało egzaminu?
    > U siebie ustawiłem nadmuch na 75% i nadal mam pełno żużlu (no i kosmiczne
    > spalanie o czym pisałem już w innym wątku).

    Ja mam Futura Ekono Mini 21 kW ze sterownikiem RK 2006.
    Regulacja mocy wentylatora odbywa się za pomocą sterownika - zakres od 50 do
    100 ze skokiem co 10 (czyli możliwe ustawienia to 50, 60, 70, 80, 90, 100).
    Problem jest taki, że nawet przy ustawieniu najmniejszej mocy dmuchawy (50)
    płomień jest postrzępiony, niski i jak z palnika acetylenowego (aż syczy).
    Nadmuch jest tak duży, że nie pozwala nawet na uzbieranie się kopca żaru na
    palniku.

    Ale jest też możliwość przysłonięcia wlotu powietrza do wentylatora. U mnie,
    żeby płomień się uspokoił i wyglądał tak jak na tym filmie musiałem moc
    wentylatora ustawić na 50 i maksymalnie przesłonić wlot powietrza - tak, że
    zostaje tylko szczelina ok. 3mm.

    Dziwna jest to sprawa, bo producent pieca powinien, moim zdaniem, zamiast
    instalować przesłonę na wentylatorze, umożliwić ustawienie na sterowniku
    mniejszych obrotów wentylatora.

    Napisałem maila do Cichewicza - może coś odpiszą :)

    Pozdrawiam,
    MW