  • Data: 2009-12-23 19:26:51
    Temat: Re: Ekogroszkowcy pomóżcie
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hgsm5g$ffn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nie wiem skąd te teorie. Jakiego z palnika? Niebieski?. To za dużo tlenu
    > przecież.
    > Instrukcja kotła xxx oraz informacja telefoniczna u producenta wyraźnie
    > nakazuje regulację przesłoną tak aby płomień był koloru intensywnie
    > zółtego, nie czerwony nie niebieski i żadne jak z palnika.

    Jeszcze raz wytłumaczę, bo widzę , że są niedomówienia.
    Po pierwsze regulację przysłoną robi się tylko w przypadku sterowników, w
    których nie ma regulacji prędkości obrotowej wentylatora. Tak jest w bardzo
    starych konstrukcjach sterowników. Obecnie chyba wszystkie montowane
    sterowniki posiadają regulację obrotów wentylatora, a tym samym nie ma
    potrzeby regulacji przysłoną. Regulacji dokonuje się na drodze
    elektronicznej. Regulacja przysłoną wprowadza kilka cech niekorzystnych dla
    samej regulacji. Nie chcę się tu rozpisywać dlaczego, ale napiszę w skrócie,
    że powoduje to niestabilność obrotów wentylatora oraz utrudnia start
    wentylatora, który ma pracować na wolnych obrotach.

    Ustawienie ilości powietrza przeprowadzamy poprzez stopniowe zwiększanie
    obrotów. Na początku płomień będzie czerwony i dymiący. Stopniowo podnosimy
    obroty i obserwujemy płomień. Płomień ten będzie się robił coraz większy i
    coraz bardziej jaskrawy (bardziej rażący dla oczu i mocniej oświetlający
    pomieszczenie po otwarciu drzwiczek kotła). Jeżeli przy kolejnym
    podniesieniu obrotów płomień zrobił się bardziej jaskrawy to podnoszenie
    obrotów kontynuujemy, aż do momentu, kiedy kolejne podniesienie obrotów nie
    spowoduje już zwiększenia jaskrawości. Kiedy osiągniemy ten moment to wtedy
    powracamy do poprzedniej nastawy, którą uważamy za najlepszą. Jeżeli
    będziemy podnosili obroty jeszcze więcej, płomień stanie się niebieski i
    krótki, a także mniej jaskrawy.
    Płomień jest najbardziej jaskrawy wtedy, kiedy jest w postaci dużego,
    białego lub żółtego płomienia. Kiedy robi się niebieski jego jaskrawość się
    zmniejsza. Niebieska poświata oznacza, że ilość powietrza jest zbyt duża i
    niepotrzebnie zabieramy ciepło do komina.
    Może faktycznie się źle wyraziłem pisząc o płomieniu jak z palnika. Po
    prostu napisałem to w odniesieniu do jakiejś wypowiedzi, ze płomień powinien
    być spokojny, co dla mnie się kojarzy z dymiącymi jęzorami płomienia takimi
    jak w kotłach zasypowych. W przypadku retorty płomień ten powinien być
    agresywny, ukierunkowany i o ostrych zarysach. To właśnie miałem na myśli
    pisząć o płomieniu jak z palnika.