  • Data: 2009-12-23 19:46:59
    Temat: Re: Ekogroszkowcy pomóżcie
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał

    > Jeszcze raz wytłumaczę, bo widzę , że są niedomówienia.
    > Po pierwsze regulację przysłoną robi się tylko w przypadku sterowników, w
    > których nie ma regulacji prędkości obrotowej wentylatora. Tak jest w
    > bardzo starych konstrukcjach sterowników. Obecnie chyba wszystkie
    > montowane sterowniki posiadają regulację obrotów wentylatora, a tym samym
    > nie ma potrzeby regulacji przysłoną. Regulacji dokonuje się na drodze
    > elektronicznej. Regulacja przysłoną wprowadza kilka cech niekorzystnych
    > dla samej regulacji. Nie chcę się tu rozpisywać dlaczego, ale napiszę w
> [...]

    Niestety, nie mogę się z Tobą zgodzić. W moim piecu jest sterownik, którym
    można ustawić moc wentylatora, ale mimo to, producent przewidział przesłonę
    na wentylatorze. Mało tego! W instrukcji napisane jest wprost, żeby moc
    wentylatora regulować przesłoną.

    Jak ustawię na regulatorze minimalną moc to płomień jest tak biały, że
    właściwie nie można na niego patrzeć. Teraz jak zmniejszyłem maksymalnie
    prześwit na wentylatorze ogień jest właśnie koloru pomarańczowego (ale nie
    czerwonego). I po otwarciu drzwiczek nie dymi.