  • Data: 2010-11-22 15:55:21
    Temat: Re: Elektrozawor - jakie kable doprowadzic?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Pralnia, kuchnia lazienka to centrum dowodzenia
    > zony :) i ona nigdy nie zostawia nic, ma tak? manię, ze
    > obecnie jak wychodziła z domu to zakręcała zawór ręcznie
    > dlatego chcę jej to ułatwić

    ok. powiem jak ja to zrobiłem - nie idealnie ale działa:

    w kastoramie nabyłem elektrozawór gardena do sterowania systemami zraszania
    za ok 120 zł (wejścia chyba 3/4 cala - tyle co potrzeba w domu)
    wymaga on zasilania 12-24V żeby się otworzył
    pobór prądu ma znikomy - nie zauważyłem, żeby się zrobił choć trochę
    cieplejszy w czasie pracy

    w lidlu nabyłem gniazdko sterowane pilotem (dokładnie zestaw 4 takich
    gniazdek + 1 pilot) za ok 60 zł

    jako zasilacz zaworu wykorzystałem znaleziony w przydasiowej szufladzie
    zasilacz po starym laptopie 18V
    u mnie to koszt zero, ale jakby ktoś chciał/musiał kupić to z 20zł do
    budżetu na ten cel trzeba dodać

    i wszystko
    cel osiągnięty: żona sobie pilotem "odkręca" wodę