  • Data: 2015-12-03 13:45:15
    Temat: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 10:28:02 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > bo wciąż domy są nowe ale budowane tak jak 40lat temu - energooszczednych brak.
    > Ważniejsze sa kolumienki, ledy na elewacji i balkony :)
    A gdzies tam niżej o urbanistach dyskusja, psuciu krajobrazu ITP.
    To może nakazać jednak wszystkim budować dwuspadowe stodółki bo to energooszczędne i
    tanie.
    Niech w końcu do Ciebie dotrze że nie dla każdego jest priorytetem żeby budowac taki
    dom którego ogrzewanie 1500zł kosztuje. Nie każdy chce ponosić dodatkowe nakłady
    które mu się będą zwracać 15 lat itp.
    Ja mam taras, wykusz i balkon. Niby ten balkon i wykusz to mostek cieplny itp. Wisi
    mi te kilka zł rocznie co tamtędy ucieknie. Na balkon przy sypialni latem kilka razy
    w miesiącu wychodzimy kawke rano czy drinka wieczorem wypic. Pewnie można i na taras
    ale na balkon z sypialni bliżej;)
    Na etapie budowy ten balkon nie kosztował mnie nic, doszło później coś koło 150zł za
    barierkę i kilka m2 terakoty. Wg mnie nawet biorąc pod uwagę że nie za często go
    używamy to było warto.
    Pewnie mógłbym wybudować bez wykuszu, balkonu itp. a zamian dać w podłogę dwa razy
    tyle styro, ściany też, dodatkowo to zakołkować dla świętego spokoju, w podłogę dać i
    pex i kable grzejne(bo inwestycyjnie niewiele wychodzi) po 4 skrętki na pomieszczenie
    + po dwa światłowody bo to przyszłość
    jeszcze dużo rzeczy mógłbym wymienić które warto dac bo na etapie budowy
    inwestycyjnie niewiele a może kiedyś się przydadzą czy dla spokojnego snu chociażby,
    Tylko jak się to zsumuje to mała walizka pieniędzy się nazbiera.
    A tak mam balkon, wykusz, taras bez drogiej izolacji przeciwwodnej(i rozpadać) się
    nie chce, 12cm styro na ścianach, 10cm w posadzkach i 25cm wełny na poddaszu.
    Kurczę nawet przyoszczędziłem bo na piętrze pod wylewkami ani na ani pod styro folii
    nie położyłem;) na parterze położyłem bo wtedy nie pomyślałem że ona więcej szkody
    jak pożytku mi może przynieść. Modnej tak foli kubełkowej tez nie mam bo u mnie
    żadnego sensu ona nie ma.
    A regipsy na poddaszu mam pojedyncze a w książkach i na muratorach zalecają dawać
    podwójnie. Nie wiedziałem wtedy w 2007/2008 o tuftapach czy innych super taśmach a
    póki co łączenia płyt robione zwykła taśma i narożnikami tradycyjnymi nie pękają.
    A i mam dwa kominy a nie mam went mech+ reku. Nikt do tej pory nie meldował ze zaduch
    czy inny smród więc zmieniał tego nie będę.
    Jeden komin to pewnie tez bez sensu bo dwa kanały dymne w nim służą do kominka(palone
    w nim kilka razy do roku dla nastroju)a drugi kanał na tarasie- do grilla i wędzarni.
    I tez nie żałuję kasy wydanej na ten komin.
    Jedynie co żałuję to że podłogówki po całości nie dałem a tylko na parterze i na w
    łazienkach. Bez sensu tez był montaż w łazienkach grzejników łazienkowych Grzejniki
    wcale nie włączane bo grzanie podłogą wystarczy służą jako takie droższe wieszaki na
    ręczniki. A w sypialniach na górze zamiast grzejników gdyby była podłogówka to już
    pełnia szczęścia. Ale w 2007 o tym nie pomyślałem

    I inwestycyjnie mnie ten dom nie zrujnował a koszty ogrzewania tez spokojnie są do
    zaakceptowania. Jak widać priorytety ludzie mają różne

    Co do podświetlanej podbitki to kable dałem ale nie mogę się w sobie zebrać i tam
    jakiś lamp zamontować. I pewnie montować już nie będę tam bo jednak podświetlenie z
    dołu mi się podoba bardziej i jak mnie wiosnę najdzie to sobie zrobię. Co i jak już
    obmyśliłem tylko zrobić.