  • Data: 2015-12-03 13:53:50
    Temat: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 13:28:16 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Zwłaszcza, że dzisiaj głównym odbiornikiem prądu jest TV, komputer,
    > lodówka - a te urządzenia chodzą głównie za dnia.
    Lodówka 24godz/doba. No i sporo niewidocznego ustrojstwa chodzi 24/dobe- routery,
    pompy, dekodery, zegary podświetlane, jakies ładowarki od komórek i laptopów
    Liczyłem to sobie kiedyś te ustrojstwa spory udział w kosztach energii mają wbrew
    pozorom

    > Jestem przekonany, że
    > zupełnie mi się nie opłaci przechodzić na taryfę nocną i budować jakiś
    > drogi bufor.
    Jeśli nie grzejesz pradem to masz rację- długaśna dyskusja jakiś czas temu tu była i
    do tego tez doszliśmy
    Jeśli dojdzie grzanie pradem to kwestia policzenia sobie co i jak.

    > No chyba, że ktoś mi to policzy - tak jak ja policzyłem wcześniej.
    Jakiś czas temu arkusz w exelu tu wrzucałem gdzie były wpisane dość szczegółowo
    poszczególne odbiorniki, ich sredni czas działania na dobe, oświetlenie itp. oraz
    symulacje dla taryfy zwykłej, taryfy dwutaryfowej i weekendowej(bo i taką energa ma
    chyb jeszcze w ofercie)