  • Data: 2015-12-03 13:59:55
    Temat: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 13:28:16 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Bo co z tego, że zmienisz taryfę prądową, skoro nagle koszty "życia
    > dziennego" wzrosną o 30% - to też trzeba policzyć w ogólnym rozrachunku.

    Nic nie wzrosnie. Liczylem to wielokrotnie - jezeli tylko potrafisz sie
    "przestawic" (jezeli w ogole musisz) na uzywanie zmywarki i pralki w nocy
    (ja i tak zawsze odpalam w nocy, a wyciagam naczynia / pranie rano) lub ew.
    miedzy 13, a 15 to koszty "zycia dziennego" dodatkowo spadna. Sprzety,
    ktore chodza 24/h (np. lodowka) dzialaja taniej.

    > Nigdy nie byłem fanem dwutaryfowego prądu. Przecież elektrownie nie
    > proponują tego, żeby stracić. Jeśli już komuś się to opłaca - to ta
    > opłacalność jest śladowa.

    Jezeli na ogrzewanie (CO+CWU) zuzyjesz 12 tys kWh to w taniej zaplacisz
    ~3600 pln, a w normalnej taryfie jakies 6600 pln. 3k roznicy - tyle to nawet
    za "zycie dzienne" w calosci nie wydasz :-) Elektrownie oczywiscie proponuja
    to dlatego, ze lepiej im jest sprzedac w nocy tanszy prad niz ograniczac
    moc rozhulanych do czerwonosci piecow :)

    > Zwłaszcza, że dzisiaj głównym odbiornikiem prądu jest TV, komputer,
    > lodówka - a te urządzenia chodzą głównie za dnia. Jestem przekonany, że
    > zupełnie mi się nie opłaci przechodzić na taryfę nocną i budować jakiś
    > drogi bufor.

    No to sie mylisz :-) Korzystam 4 lata z pradu II taryfowego i sie oplaca.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.