    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 3 Dec 2015 07:18:29 -0800 (PST)
    Subject: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:19:47 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > ales sie napiął :) To ze ja lubie energooszczedne wynalazki nie wymagajace >unijego
    wkladu to nie znaczy ze kazdy musi je stosowac. Twierdze tylko ze w >dzisiejszych
    czasach da sie wybudowac energooszczedny dom w ludzkich >pieniadzach. Niech sobie ma
    i kolumienki i ledy :) I tylko twierdze ze ludzie na >to nie zwracaja uwagi.
    Bo może mają w nosie kilkaset zł rocznie(równowartość dwóch flach miesięcznie) w ta
    czy w ta.
    Adam przyzwoicie energooszczędny dom wybudował i pisze o koszcioe ok 2000zł rocznie
    ogrzewania.
    Maniek ma z porothermu bez styro i tez nie pisze ze marznie a za gaz jeśli pamiętam
    to pisał ze 3tys płaci rocznie
    Ergi tez bez styro ma tylko z ytonga i rachunki go nie rujnują, Marek z nowego Sącza
    czasami tu pisuje i tez pisał że niewiele ponad 2 tysie za gaz.
    I żaden z nich nie ma pół metra styro na ścianach, drugie pół metra wełny w dachu,
    płyte z pół metra styro w posadzce, jakieś szkło na fundament czy cos + ciepły montaż
    okien
    Jeśli ogrzewanie takich domów kosztuje do 3tys zł to nie każdy będzie się sprężał na
    etapie budowy, ponosił dodatkowe koszty, uczył się nowych technologii, robolom
    12godz/dobe na ręce patrzał(albo sam robił) żeby zjechać z kosztami ogrzewania o
    1000zł
    Chyba adam tu kiedyś linkował gościa(z forum muratora zapewne) co jakieś maleństwo
    buduje ale ma zajoba na punkcie energooszczędności- gościu nawet kołki plastykowe w
    styropianie zaślepkami styropianowymi zaślepiał, jakieś cuda na fundamenty, ciepły
    montaż okien, jakieś taśmy para przepuszczalne i para izolacyjne i pewnie ten słynny
    już trzpień od klamki tez metalowy nie zaryzykował założyć
    Wydał na to ładne kilkadziesiąt tysięcy więcej jak dzisiejszy standard(i to taki
    wcale nie developerski)
    To się mu będzie do jego śmierci zwracać.
    Nie każdy tak chce
    Tym bardziej że tam chyba budował jakieś maleństwo straszne.