  • Data: 2020-02-06 17:37:45
    Temat: Re: FV oferta jaka dostałem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan adam napisał:

    > W ogóle FV kiedyś przestanie być opłacalna.
    > Tak jak ogrzewanie na olej opałowy. Było super dopóki rząd nie
    > zorientował się, że na tym traci.
    > Tak jak dawniejsze super lokaty długoterminowe i jeszcze kilka innych.

    Co znaczy, że "rząd traci"? Rząd ma zobowiązania międzynarodowe, z kórych
    wynika, że jakiś procent produkowanej w kraju energii ma pochodzić z OZE.
    I tylko do tej granicy "wspiera" takie źródła, bo inaczej strata przyjmuje
    realny wymiar kar liczonych w euro. Żadnych zysków społecznych z FV w tej
    chwili nie ma. I nie będzie, dopóki nie zmienie się cały model energetyki.
    A nie zmieni się, bo nikt tego nie chce. Nie tylko rząd, ale i większość
    społeczeństwa, które wybiera stałe taryfy i tani nocny prąd. Za jakiś czas
    powszechne staną się inteligentne sieci. Ale u nas, w przeciwieństwie do
    krajów cywilizowanych, nie będą służyły do równoważenia popytu i podaży
    oraz handlu energią po najniższych możliwych cenach. Posłużą do zdalnego
    wyłączania ludziom instalacji dla ochrony interesów elektrowni węglowych.

    Jarek

    --
    Zbudował wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
    Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.